Falde i søvn i egen eller vores seng?

26. november 2011

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Falde i søvn i egen eller vores seng?

Kære Helen

Ja du får lige lidt mange spørgsmål fra mig :)

Min søn har altid ligget i vores seng hele natten og det har fungeret fint. Men jeg er så småt ved at synes at han skal sove den første del af natten i sin egen seng.

Dette bl.a. fordi jeg hver aften frygter for at han skal falde ud af vores seng når han ligger der alene. Vi har alarm på ham så vi kan nå at løbe derind, men det er lidt nervepirrende.

Når ham skal sove ligger jeg ved siden af ham; han bliver ammet, mosler lidt rundt, bliver ammet, jeg synger en lille sang, nusser ham osv. Han falder sjældent i søvn med brystet i munden, så skal han være meget træt. I alt tager det ca. 30-45 min og det er helt fint for mig. ...

Annonce

...

Men hvordan får jeg ham til at falde i søvn i sin egen seng? Jeg er selvfølgelig indstillet på at blive der til han sover. Jeg synes ikke han skal falde i søvn i vores seng og så flyttes. Eller hvad?

Det skal siges at bunden i hans seng er sænket helt ned så der er fysisk også langt ned til ham. Jeg ved fra andre breve at du anbefaler at tage tremmerne af den ene side men det tror jeg ikke vil fungere for os, dels pga. pladsmangel men også fordi han er så mobil og så bare vil kunne kralve over i vores seng og videre ud... Det kræver vel også at bunden ikke er sat helt ned?

Han er også meget morglad for tiden, så måske er det ikke den bedste alder? Hvad tænker du?

Venlig hilsen Julie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor