Brev:
Falde i søvn i egen eller vores seng?
26. november 2011
Alder:
10 mdr.
Falde i søvn i egen eller vores seng?
Kære Helen
Ja du får lige lidt mange spørgsmål fra mig :)
Min søn har altid ligget i vores seng hele natten og det har fungeret fint. Men jeg er så småt ved at synes at han skal sove den første del af natten i sin egen seng.
Dette bl.a. fordi jeg hver aften frygter for at han skal falde ud af vores seng når han ligger der alene. Vi har alarm på ham så vi kan nå at løbe derind, men det er lidt nervepirrende.
Når ham skal sove ligger jeg ved siden af ham; han bliver ammet, mosler lidt rundt, bliver ammet, jeg synger en lille sang, nusser ham osv. Han falder sjældent i søvn med brystet i munden, så skal han være meget træt. I alt tager det ca. 30-45 min og det er helt fint for mig. ...
...
Men hvordan får jeg ham til at falde i søvn i sin egen seng? Jeg er selvfølgelig indstillet på at blive der til han sover. Jeg synes ikke han skal falde i søvn i vores seng og så flyttes. Eller hvad?
Det skal siges at bunden i hans seng er sænket helt ned så der er fysisk også langt ned til ham. Jeg ved fra andre breve at du anbefaler at tage tremmerne af den ene side men det tror jeg ikke vil fungere for os, dels pga. pladsmangel men også fordi han er så mobil og så bare vil kunne kralve over i vores seng og videre ud... Det kræver vel også at bunden ikke er sat helt ned?
Han er også meget morglad for tiden, så måske er det ikke den bedste alder? Hvad tænker du?
Venlig hilsen Julie