Brev:
Utryg ved at skulle sove
13. november 2011
Alder:
2 år, 3 mdr.
Utryg ved at skulle sove
Kære Helen.
S er inde i en periode hvor han virker utryg ved at skulle sove. Han vil ikke i seng men overtales. Han sover hos mig og vi har vågelampe da han forlanger lys. Men han siger konstant at han gerne vil nedenunder. Jeg afleder med en snak om dagen, en sang og evt historie og vi snakker om at alle skal sove nu. Vi snakker om at bedstevennen S også sover nu, hans dagplejer sover, mormor sover osv.... Til sidst falder han trygt i søvn og jeg kan gå. Men han vågner et par gange og græder om natten. Siger igen at han vil nedenunder og er dybt ulykkelig. Jeg trøster og til sidst efter 15 min falder han til ro.
Han virker som skrevet tidligere til at have seperationsangst og jeg er derfor meget opmærksom på at bruge megen tid om dagen med ham. Vi krammer, kysser, leger og jeg giver mig god tid til ham...
Er det en normal udvikling?
Knus herfra