Søvn i vuggestuen

14. september 2011

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Søvn i vuggestuen

Hej Helen

Vores søn er nu 13 måneder og snart 14 dage. Han begyndte i vuggestue for små to uger siden. Vi troede, at de i den første tid ville bestræbe sig meget på, at han følger sin egen rytme, og så efterhånden når han var faldet til kunne begynde at blive rykket til deres, hvis det ikke gik af sig selv.

Men de er meget opsat på, at han allerede nu skal passe ind i deres rytme, som er:

Lur formiddag ca. halv ti.
Frokost kl. 11.
Lur igen kl. 12.
Frugt ca. kl. 14.

Vi er vant til, at han sover formiddag kl. 10.30 ca, og så kan han sove alt fra tre kvarter til halvanden/to timer. Og så sover han igen ved 15 tiden og en times tid eller halvanden.

I starten ville de have, at han kørte igennem til efter frokost, men nu har vi bedt dem om at han får en lur om formiddagen, for han er så træt. ...

Annonce

... Men vi synes så, at halv ti er for tidligt, men inden vi brokker os, ville vi spørge dig.

I dag har han sovet fra kvart i ti til kvart over ti og igen fra halv et til to, så de er jo ikke helt galt på den, men det er meget følsomt for os, at de så hurtigt vil ændre hans rytme. Og vi synes eftermiddagen er lang for ham og vil helst undgå en power nap sent, som vi jo forlængst har fået vænnet ham fra.

Det er en meget sød pædagog, der er hans kontakt, men hun er også under meget pres pga sygdom etc, så vi kan godt forstå hende, men vi tænker jo mest på ham. Og synes jo ikke, at han skal bøde for, at de har travlt og er pressede.

Idag har han været i vuggestue fra halv ni til lidt over to. Det synes vi er længe så hurtigt, men er det det?

Vi har brug for en, der kan se det lidt udefra.

Hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor