Brev:
Søvn i vuggestuen
14. september 2011
Alder:
13 mdr.
Søvn i vuggestuen
Hej Helen
Vores søn er nu 13 måneder og snart 14 dage. Han begyndte i vuggestue for små to uger siden. Vi troede, at de i den første tid ville bestræbe sig meget på, at han følger sin egen rytme, og så efterhånden når han var faldet til kunne begynde at blive rykket til deres, hvis det ikke gik af sig selv.
Men de er meget opsat på, at han allerede nu skal passe ind i deres rytme, som er:
Lur formiddag ca. halv ti.
Frokost kl. 11.
Lur igen kl. 12.
Frugt ca. kl. 14.
Vi er vant til, at han sover formiddag kl. 10.30 ca, og så kan han sove alt fra tre kvarter til halvanden/to timer. Og så sover han igen ved 15 tiden og en times tid eller halvanden.
I starten ville de have, at han kørte igennem til efter frokost, men nu har vi bedt dem om at han får en lur om formiddagen, for han er så træt. Men vi synes så, at halv ti er for tidligt, men inden vi brokker os, ville vi spørge dig.
I dag har han sovet fra kvart i ti til kvart over ti og igen fra halv et til to, så de er jo ikke helt galt på den, men det er meget følsomt for os, at de så hurtigt vil ændre hans rytme. Og vi synes eftermiddagen er lang for ham og vil helst undgå en power nap sent, som vi jo forlængst har fået vænnet ham fra.
Det er en meget sød pædagog, der er hans kontakt, men hun er også under meget pres pga sygdom etc, så vi kan godt forstå hende, men vi tænker jo mest på ham. Og synes jo ikke, at han skal bøde for, at de har travlt og er pressede.
Idag har han været i vuggestue fra halv ni til lidt over to. Det synes vi er længe så hurtigt, men er det det?
Vi har brug for en, der kan se det lidt udefra.
Hilsen
Maria