Vågner meget tidligt - 14 mdr.

19. juni 2011

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Vågner meget tidligt - 14 mdr.

Kære Helen.

Vores søn på 14 md. er en glad dreng: Han trives fint og udvikler sig som han skal.

Vi har gennem hans liv måtte erfare, at han har et meget lille og uforudsigeligt søvnbehov. Når han trives og udvikler sig som han skal, må han jo få den søvn, han har brug for. Det er hårdt, men vi har fundet ud af det efterhånden. Din bog har været til stor hjælp.

Han falder i søvn af sig selv kl 19.30 efter grød og putteritual. Vi to et par uger, hvor vi lagde ham, sagde godnat og gik ud. Han fandt ud af, at han skulle sove og ikke lege.

Han går i vuggestue og sover en lur efter frokost. Det har han gjort siden 1 års alderen. Den kan vare alt fra 45 min. til 3 timer. I weekenden har han ofte brug for to lure.

Han sover fint til kl 4 - 4.30. Tænker det bliver lyst og fuglene synger. Der er ret mørkt i værelset.

Vi har ...

Annonce

... prøvet en periode at putte ham igen og gå ud, ligesom om aftenen. Det resulterede i, at han græd ca. 10 min., sov 20 min, og græd igen o.s.v. Vi har så stået op rigtigt omkring kl. 6.

Så har vi lagt ham senere i seng. Det gav ikke pote. Vi har så valgt at få noget aften for os selv fra 19.30. Har også haft ham med ind i vores seng.

P.t. er der en af os der går ind til ham og tager ham ned på en madras på værelset og sover sammen med ham og så falder han i søvn efter ca. 30-45 min. og sover en time. Vi har ikke overskud til mere vræleri kl. 4.30. Vi er oppe omkring kl. 6.

Er der noget vi kan gøre på en anden måde, så han kan sove i et stræk? Han er ikke tørstig eller sulten, nogle gange har han lavet i bleen, men først omkring kl. 5.30. Han bliver ikke ammet mere.

Med venlig hilsesn
De trætte, men glade og stolte forældre.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene