Brev:
Vågner meget tidligt - 14 mdr.
19. juni 2011
Alder:
14 mdr.
Vågner meget tidligt - 14 mdr.
Kære Helen.
Vores søn på 14 md. er en glad dreng: Han trives fint og udvikler sig som han skal.
Vi har gennem hans liv måtte erfare, at han har et meget lille og uforudsigeligt søvnbehov. Når han trives og udvikler sig som han skal, må han jo få den søvn, han har brug for. Det er hårdt, men vi har fundet ud af det efterhånden. Din bog har været til stor hjælp.
Han falder i søvn af sig selv kl 19.30 efter grød og putteritual. Vi to et par uger, hvor vi lagde ham, sagde godnat og gik ud. Han fandt ud af, at han skulle sove og ikke lege.
Han går i vuggestue og sover en lur efter frokost. Det har han gjort siden 1 års alderen. Den kan vare alt fra 45 min. til 3 timer. I weekenden har han ofte brug for to lure.
Han sover fint til kl 4 - 4.30. Tænker det bliver lyst og fuglene synger. Der er ret mørkt i værelset.
Vi har prøvet en periode at putte ham igen og gå ud, ligesom om aftenen. Det resulterede i, at han græd ca. 10 min., sov 20 min, og græd igen o.s.v. Vi har så stået op rigtigt omkring kl. 6.
Så har vi lagt ham senere i seng. Det gav ikke pote. Vi har så valgt at få noget aften for os selv fra 19.30. Har også haft ham med ind i vores seng.
P.t. er der en af os der går ind til ham og tager ham ned på en madras på værelset og sover sammen med ham og så falder han i søvn efter ca. 30-45 min. og sover en time. Vi har ikke overskud til mere vræleri kl. 4.30. Vi er oppe omkring kl. 6.
Er der noget vi kan gøre på en anden måde, så han kan sove i et stræk? Han er ikke tørstig eller sulten, nogle gange har han lavet i bleen, men først omkring kl. 5.30. Han bliver ikke ammet mere.
Med venlig hilsesn
De trætte, men glade og stolte forældre.