Brev:
Sen til at sove om aftenen
14. marts 2011
Alder:
2 år, 4 mdr.
Sen til at sove om aftenen
Kære Helen
Vores søn er nu 2 år og 4 mdr. Han har gennem de sidste 2 mdr. haft voldsomt svært ved at falde i søvn om aftenen. Vi putter ham omk 19.30-19.45 hvor vi som afst rutine læser 2-3 godnathistorier. Tidligere faldt han i søvn indenfor et kvarters tid, men de seneste 2 mdr, går det de fleste dage helt indtil kl. 21. 00 inden han falder i søvn.
Han er ikke på noget tidspunkt ked af det, men smider sutter og bamser på guldvet efter noget tid for at vi skal komme ned til ham. Jeg tager ham ofte op kort, vugger ham og siger at nu er det sovetid. Dette kan ske en 3-4 gange inden han så falder til ro. Der er ingen forskel om det er mig eller far. Han virker i mine øjne overhovedet ikke træt, men det undrer mig meget da han også i vuggestuen 8-10 gange er svær at få til at falde i søvn siger pædagogerne. ...
...
Hvad vil du mene vi skal gøre?? og er der noget at gøre eller er det en fase fordi han er i stor udvikling hvor sproget for alvor tager fart nu.
Derudover har jeg et andet lille spørgsmål. Jeg synes tit at se at min dreng hænger henne i vinduet når jeg kommer for at hente ham, og det giver tit et stik i maven, om det er af længsel efter mig, fordi han ikke synes det er så sjovt dernede. Hvad tænker du??
Pædagogerne har også fortalt at han nogen gange igen pludselig kan begynde at græde og blive rigtig ked af det sådan ud i den blå luft. Kan det være et tegn på manglende opmærksomhed, nu er han jo ved at være en af de store drenge, og får nok ikke længere den samme mængde opmærksomhed som tidligere, skal et barn iøvrgt regne med det som alderen skrider frem??
Ser frem til dit svar.
Med venlig hilsen
Majbritt