Brev:
Den drilske putning
7. marts 2011
Alder:
18 mdr.
Den drilske putning
Kære Helen
Du får lige to spørgsmål i træk her, denne gang vedrørende Marie på halvandet. Som bekendt har vi haft store udfordringer med putning af storesøster, og er lidt bange for at skabe dårlige vaner hos vores yngste. Vi har nemlig lidt bøvl med putning og og vil høre din mening om følgende:
Hvad kan man forlange af en pige på hendes alder ift. putning? Kan vi lægge hende ned, efter læst historie, og med rette forvente at hun selv skal finde ro og falde i søvn? Lige nu sidder hun hos mig og putter, og falder i søvn op af mig, og det tager reelt kun 10 minutter. Lægger jeg hende, protesterer hun, græder, sætter sig op og bliver rasende, og det kan tage op til en time at få hende til at sove. Skal vi tage kampen, eller er det, med hendes alder forsat ok, at hun sidder og døser hen hos mig eller far?
Vi har for en måneds tid siden udfaset putteflasken - alt for sent, det ved jeg godt, men pigebarnet er jo syg hele tiden - og det er sådan set gået udmærket. Vi supplerer med godnat-grød i stedet, men må alligevel op hver 3. nat for at lave en natte-flaske til hende. Hvad gør vi her? Tilbyder vi hende vand, bliver hun rasende, og vi er så groggy efter mange måneder med meget dårlig og afbrudt søvn, at vi ikke orker at tage en kamp med hende, vand og en banan kl. 3 om natten. Hun går til tjek hos ørelægen, og har hun om 14 dage forsat væske på ørerne, vil han og vi nok aftale at der skal dræn i ørerne på hende.
Ser frem til at høre fra dig, og læser også i din udmærkede bog om søvn, men kan ikke helt finde noget der passer på vores lille tulle.
Bedste hilsner
Ingrid og Maries mor