Brev:
Sover min datter for meget om dagen?
3. februar 2011
Alder:
21 mdr.
Sover min datter for meget om dagen?
Kære Helen,
Tak for de gode svar, jeg allerede har fået.
Jeg har læst lidt på sitet om det, der pt. ligger mig på sinde, og kan se, at min datter er inde i en periode, hvor hun er mere opmærksom på farer her i verden og derfor mere urolig - hun er 21 måneder.
Det gav mig allerede lidt input til, hvorfor det pludselig er blevet meget, meget sværere at putte hende. Det tager faktisk en god time efterhånden og rigtig megen gråd også selv om vi er hos hende. Hun gør vældig megen modstand, man må ikke gå, men heller ikke ae hende, og hun står op i sengen og kaster sut og pude ud m.m. Det er virkelig lidt af et puttemareridt efterhånden. Hun sover tilsvarende dårligt om natten ... Det værste er, at hun er så vred, og at den sidste kontakt man har med hende er lidt af en kamp.
Mit spørgsmål er derfor også, om hun muligvis sover for meget om dagen til at være træt nok til at sove om aftenen? Selv om jeg venter til kvart over 8, er hun slet ikke indstillet på at sove, og jeg kan som sagt godt regne med at klokken er mindst 9, før der er tid til at rydde op i køkkenet og ordne vasketøjet og så selv dejse omkuld!
Hun sover fra halvtolv til to-tre-stykker i vuggestuen og vågner mellem syv og halvotte. Får hun for meget søvn til at være træt om aftenen?
Samtidig er hun også begyndt at spise mindre efter at have spist som en drøm. Der er megen selvstændighed, der skal manifesteres!
Mange hilsner
Nikkeline