Sover min datter for meget om dagen?

3. februar 2011

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Sover min datter for meget om dagen?

Kære Helen,

Tak for de gode svar, jeg allerede har fået.

Jeg har læst lidt på sitet om det, der pt. ligger mig på sinde, og kan se, at min datter er inde i en periode, hvor hun er mere opmærksom på farer her i verden og derfor mere urolig - hun er 21 måneder.

Det gav mig allerede lidt input til, hvorfor det pludselig er blevet meget, meget sværere at putte hende. Det tager faktisk en god time efterhånden og rigtig megen gråd også selv om vi er hos hende. Hun gør vældig megen modstand, man må ikke gå, men heller ikke ae hende, og hun står op i sengen og kaster sut og pude ud m.m. Det er virkelig lidt af et puttemareridt efterhånden. Hun sover tilsvarende dårligt om natten ... Det værste er, at hun er ...

Annonce

... så vred, og at den sidste kontakt man har med hende er lidt af en kamp.

Mit spørgsmål er derfor også, om hun muligvis sover for meget om dagen til at være træt nok til at sove om aftenen? Selv om jeg venter til kvart over 8, er hun slet ikke indstillet på at sove, og jeg kan som sagt godt regne med at klokken er mindst 9, før der er tid til at rydde op i køkkenet og ordne vasketøjet og så selv dejse omkuld!

Hun sover fra halvtolv til to-tre-stykker i vuggestuen og vågner mellem syv og halvotte. Får hun for meget søvn til at være træt om aftenen?

Samtidig er hun også begyndt at spise mindre efter at have spist som en drøm. Der er megen selvstændighed, der skal manifesteres!

Mange hilsner
Nikkeline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

Annonce

Viden om børn:

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to