Brev:
Falde selv i søvn og sove igennem
23. januar 2011
Alder:
2 år, 3 mdr.
Falde selv i søvn og sove igennem
Hej Helen
Tak for en vidunderlig brevkasse. Det er et dejligt forum for forældre:)
Noah er nu blevet 27 mdr. Tiden flyver afsted.
Han har aldrig lært at sove igennem og efterhånden tvivler vi på om det mon nogensinde vil ske.
Vi vil gerne lære ham at falde i søvn alene på værelset. Han bliver puttet ved 20 tiden og putningen tager som regel en times tid. Der læses for ham og synges. Lillesøster bliver imens puttet i værelset ved siden af og falder som regel i søvn før ham.
Han har en juniorseng, da han begyndte at klatre ud af tremmesengen. Hvis vi ikke sidder hos ham til han sover, rejser han sig igen og igen og går ud af værelset.
Da vi kun har to værelser på førstesalen er det ikke muligt for os at lægge tøj sammen eller lignende så han kan se os. Vi er efterhåndende ret opgivende og higer efter at få vores aftener tilbage. Har du råd til hvordan vi får ham til at falde i søvn af sig selv?
Ved senest 23 tiden kommer han ind til os i soveværelset og vil sove hos os. Når han ligger hos os sover han som regel uden at vågne. Vi kan ikke flytte ham ind i egen seng uden at han vågner. Vi har også prøvet med en madras på gulvet, men det vil han ikke. Vi har intet imod, at han kommer til os når han har brug for os eller er ked af det. Men renderiet til os om natten er blevet en meget dum vane, som vi gerne vil have brudt.
Vi håber du kan hjælpe os.
Noahs forældre