Falde selv i søvn og sove igennem

23. januar 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Falde selv i søvn og sove igennem

Hej Helen

Tak for en vidunderlig brevkasse. Det er et dejligt forum for forældre:)

Noah er nu blevet 27 mdr. Tiden flyver afsted.
Han har aldrig lært at sove igennem og efterhånden tvivler vi på om det mon nogensinde vil ske.

Vi vil gerne lære ham at falde i søvn alene på værelset. Han bliver puttet ved 20 tiden og putningen tager som regel en times tid. Der læses for ham og synges. Lillesøster bliver imens puttet i værelset ved siden af og falder som regel i søvn før ham.

Han har en juniorseng, da han begyndte at klatre ud af tremmesengen. Hvis vi ikke sidder hos ham til han sover, rejser han sig igen og igen og går ud af værelset.

Da vi kun har to værelser på førstesalen er ...

Annonce

... det ikke muligt for os at lægge tøj sammen eller lignende så han kan se os. Vi er efterhåndende ret opgivende og higer efter at få vores aftener tilbage. Har du råd til hvordan vi får ham til at falde i søvn af sig selv?

Ved senest 23 tiden kommer han ind til os i soveværelset og vil sove hos os. Når han ligger hos os sover han som regel uden at vågne. Vi kan ikke flytte ham ind i egen seng uden at han vågner. Vi har også prøvet med en madras på gulvet, men det vil han ikke. Vi har intet imod, at han kommer til os når han har brug for os eller er ked af det. Men renderiet til os om natten er blevet en meget dum vane, som vi gerne vil have brudt.

Vi håber du kan hjælpe os.

Noahs forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor