Vågner mange gange hver eneste nat

18. januar 2011

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Vågner mange gange hver eneste nat

Hej Helen,

Jeg skriver til dig fordi jeg er ved at være noget frustreret over min datters søvnvaner.

Hun er en stor og fin pige på næsten 14 mdr. - hun er altid glad, bare ikke om natten.

Vi har siden hun var 2 mdr. gammel haft fast putteritual og fulgt det slavisk hver eneste aften. Trods dette har hun endnu ikke sovet en hel nat, så vi er ved at være rigtig trætte.
Hun går i vuggestue og har gjort det i to mdr. Det har været en hård start for hende, men det er blevet bedre. Det skal lige nævnes at hun sover altid dårligt, og det er hverken blevet bedre eller værre af vuggestue-start.

Her er hendes daglige rytme.

Annonce

... står op
07.15 spiser morgenmad (havregryn, risengrød etc.)
08.15 i vuggestue
10.30 spiser frokost
11.00 middagslur 2-3 timer
14.00 bolle med ost + yoghurt + banan og mælk
16.00 hjemme igen - banan eller appelsin
17.30 aftensmad - det samme som os
18.30 bader
19.00-30 bliver puttet + får flaske 240 ml
20.00 sover
20-23 vågner mange gange grædende
22.30 får flaske igen 220 ml.
23-06.45 vågner 8-10 gange og nogle gange vil hun ikke sove igen og er vågen flere timer. Græder og græder og er utrøstelig + får vand. Vil kun ligge på vores mave og sove.

Jeg håber meget at du kan hjælpe os.

På forhånd mange tak,

Prinsessensmor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

Annonce

Viden om børn:

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet