Brev:
Vågner mange gange hver eneste nat
18. januar 2011
Alder:
14 mdr.
Vågner mange gange hver eneste nat
Hej Helen,
Jeg skriver til dig fordi jeg er ved at være noget frustreret over min datters søvnvaner.
Hun er en stor og fin pige på næsten 14 mdr. - hun er altid glad, bare ikke om natten.
Vi har siden hun var 2 mdr. gammel haft fast putteritual og fulgt det slavisk hver eneste aften. Trods dette har hun endnu ikke sovet en hel nat, så vi er ved at være rigtig trætte.
Hun går i vuggestue og har gjort det i to mdr. Det har været en hård start for hende, men det er blevet bedre. Det skal lige nævnes at hun sover altid dårligt, og det er hverken blevet bedre eller værre af vuggestue-start.
Her er hendes daglige rytme.
06.45 står op
07.15 spiser morgenmad (havregryn, risengrød etc.)
08.15 i vuggestue
10.30 spiser frokost
11.00 middagslur 2-3 timer
14.00 bolle med ost + yoghurt + banan og mælk
16.00 hjemme igen - banan eller appelsin
17.30 aftensmad - det samme som os
18.30 bader
19.00-30 bliver puttet + får flaske 240 ml
20.00 sover
20-23 vågner mange gange grædende
22.30 får flaske igen 220 ml.
23-06.45 vågner 8-10 gange og nogle gange vil hun ikke sove igen og er vågen flere timer. Græder og græder og er utrøstelig + får vand. Vil kun ligge på vores mave og sove.
Jeg håber meget at du kan hjælpe os.
På forhånd mange tak,
Prinsessensmor.