Brev:
Putning af 3 årig pige
6. januar 2011
Alder:
2 år, 10 mdr.
Putning af 3 årig pige
Kære Helen,
Vi har en dejlig pige på snart 3 år. Vi har problemer med at få hende til at falde i søvn om aftenen og ved ikke hvad vi skal gøre.
Vi starter kl 19.30 med at få en tør ble på og børster tænder. Så går vi ind på hendes værelse hvor hun frivilligt følger med :-), og vi læser 2-3 små bøger mens vi sidder I hendes stol. Så bliver hun puttet i sengen og jeg synger for hende - 1 sang. Så siger jeg godnat og går. Her forsøger hun at holde fast i mig i siger "bliv ved mig"..... Jeg forklarer hende at det er sent og at hun skal sove og at jeg er lige ude i køkkenet.
Døren står åben ud til gangen hvor der er lys, og hun kan høre os.
Men hun lægger sig ikke til..... Først ligger hun og snakker og synger, så tager hun alt sengetøj etc af, tager sit tøj af, tager sin ble af, hamrer foden ind i væggen og med jævne mellemrum kalder/skriger på mig. Der kan gå alt fra 5 min mellem at hun kalder til ½ time... Når hun kalder går jeg ind til hende, stryger hende på ryggen og siger godnat. Prøver så vidt muligt at snakke med hende.... Men det står på fra kl 21 (hvis vi er heldige) - 22 hver aften....
Hun vågner om morgen kl 6.15-6.30.
Hun sover ca 2 timer til middag i dagplejen.
Jeg har forsøgt at sidde inde hos hende, men der går stadig 1 - 1½ time før hun sover. Når jeg bliver hos hende så snakker hun piller mig i næsen, øjnene og sprutter af grin. Hun virker bare slet ikke træt...
Hvad kan vi gøre ?.
Sover hun for længe til middag ?.
Jeg ser frem til dit svar.
Med venlig hilsen
Rikke