Brev:
Fortvivlelsesanfald
16. december 2010
Alder:
16 mdr.
Fortvivlelsesanfald
Kære Helen
Som lynet fra en klar himmel ændrede min lille guldklump sig fra den ene dag til den anden. Fra altid at være nem at omgåes oplevede jeg at han kunne blive rasende, kaste sig rundt i sofaen, slå og sparke ved forsøg på berøring.
Nå men heldigvis ved jeg hvad det handler om, har læst i fantastiske forældre og alle dine pragtfulde råd til andre i samme situation og jeg sidder bare lige så stille i nærheden af ham og sætter lidt ord på hans følelser og forsøger at berolige hvilket virker....MEN
Om aftenen vil han ikke i seng....! Jeg har rykket tiden til 21.00 for at sikre mig han virkelig er træt. Problemet er at han har svært ved at sige farvel til dagen (den er jo fantastisk og han havde det lige så dejligt sammen med mor og far). Han får lov at kravle lidt rundt i sengen, sover jo i vores seng men har en åben tremmeseng op af min side som han også benytter når han har lyst.... Dog er jeg på et eller andet tidspunkt nød til at tage beslutningen for ham og fastholde at NU er det sovetid. Han bruger 5 min på at skrige af raseri men jeg ligger mig tæt op af ham og synger hvorefter han stille og roligt falder til ro og til sidst i søvn med hans små arme om min hals...(så dejligt).
Er det ok at tage beslutningen for ham selvom han bliver gal? Det gør jo ondt på mig når det er MIG der foresager hans vrede/fortvivlelse!!!
Hilsen Pernille