Brev:
Søvn og lillebror
12. oktober 2010
Alder:
2 år, 10 mdr.
Søvn og lillebror
Kære Helen,
Vores datter på 34 mdr kommer ind til os om natten 5 ud af 7 dage.
Hun fik en lillebror for 3 mdr siden som jo sover hos os. Men hun gjorde det også før han kom til og hun spørger sjældent inden hun sover om hun må komme ind, så derfor tænker vi at det blot er blevet en vane for hende.
Vi sover alle 3 ekstremt dårligt når vi ligger 3-4 i vores seng (ind imellem sover lillebror i hans lift ved siden af og han sover fra det hele). Men det gør at vi alle 3 langt fra er udhvilede og hun viser det ved et ekstremt temperament og det er så synd for hende. Når hun vågner er hun rigtig frisk og glad og med det samme hos hendes bror. Men så snart hun får et nej eller bliver bedt om noget er hun helt spattet ud, hvilket hun ikke er når hun er udhvilet, så elsker hun at hjælpe og selv gøre ting.
Er det skidt at bryde hendes vane og evt følge hende ind i hendes egen seng når hun kommer ind?
Problemet er at hun er lys vågen, så det tager noget tid for den af os der skal have tjansen - men jeg tager gerne 'en kold tyrker' hvis det hjælper.
En madras havde vi overvejet, men har ikke plads og det vil også trække på hende fra terrassedøren.
Vi har passet så meget på ikke at gøre forskel og lade hende mærke med at hun har fået en brormand. Men vi skal jo også tilbage til normale tilstande og fungere som familie.
Jeg sendte dig et brev tidligere i dag og da kan du se nogle af de ting hun også reagerer med ved hendes manglende søvn og hendes temperament osv.
Det er synd for os alle og jeg håber du kan vejlede os i hvad og hvornår det er bedst at tage action.
På forhånd tak for svar!
Mange hilsner
fra den trætte, men lykkelige familie :o)