Søvn og lillebror

12. oktober 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Søvn og lillebror

Kære Helen,

Vores datter på 34 mdr kommer ind til os om natten 5 ud af 7 dage.

Hun fik en lillebror for 3 mdr siden som jo sover hos os. Men hun gjorde det også før han kom til og hun spørger sjældent inden hun sover om hun må komme ind, så derfor tænker vi at det blot er blevet en vane for hende.

Vi sover alle 3 ekstremt dårligt når vi ligger 3-4 i vores seng (ind imellem sover lillebror i hans lift ved siden af og han sover fra det hele). Men det gør at vi alle 3 langt fra er udhvilede og hun viser det ved et ekstremt temperament og det er så synd for hende. Når hun vågner er hun rigtig frisk og glad og med det samme hos hendes bror. Men så snart hun får et nej eller bliver bedt om noget er hun helt spattet ud, hvilket hun ikke er når hun er udhvilet, så elsker hun at hjælpe og selv gøre ting.

Er det skidt at bryde ...

Annonce

... hendes vane og evt følge hende ind i hendes egen seng når hun kommer ind?

Problemet er at hun er lys vågen, så det tager noget tid for den af os der skal have tjansen - men jeg tager gerne 'en kold tyrker' hvis det hjælper.

En madras havde vi overvejet, men har ikke plads og det vil også trække på hende fra terrassedøren.

Vi har passet så meget på ikke at gøre forskel og lade hende mærke med at hun har fået en brormand. Men vi skal jo også tilbage til normale tilstande og fungere som familie.

Jeg sendte dig et brev tidligere i dag og da kan du se nogle af de ting hun også reagerer med ved hendes manglende søvn og hendes temperament osv.

Det er synd for os alle og jeg håber du kan vejlede os i hvad og hvornår det er bedst at tage action.

På forhånd tak for svar!

Mange hilsner
fra den trætte, men lykkelige familie :o)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder