Brev:
Søvn om dagen, når man bor på 4. sal
24. september 2010
Alder:
3 mdr.
Søvn om dagen, når man bor på 4. sal
Hej Helen,
Tusinde tak for dit svar på mit spørgsmål for få dage siden. Jeg bliver dog nødt til, at stille dig endnu et, da et nyt problem er opstået.
Vores søn er netop blevet 3 mdr og har rigtig svært ved, at sove om dagen. Han sover rigtig fint om aftenen/natten (som regel 10-12 timer med mad hver 4 time). Men om dagen er det en kamp!
Når han begynder at vise træthedstegn (som regel urolig og pyldret og gnider sig i øjnene) forsøger vi at putte ham. Men han vil bare IKKE sove i sin tremmeseng, som han ellers sover fint i, når det er mørkt (aften og nat).
Så snart han bliver lagt hyler han. Jeg prøver at synge den samme godnatsang for ham ved hver lur samtidig med, at jeg holder min arm tæt om ham og putter ham tæt i dynen. Men han bliver ret hurtig hysterisk og faktisk overtræt.
Han vil rigtig gerne sove i sin barnevogn, men problemet er, at vi bor på 4sal og derfor ikke kan lade ham stå, når han er faldet i søvn. Så skal vi bære ham op til 4, og her vågner han altid.
Ellers skal vi gå med ham indtil han vågner, og det kan være helt op til + 3 timer, som er lidt hårdt for bentøjet.
Når vi endelig kan få ham til at sove i sin seng (som regel ved at have hoppet på pilatesbold først, så han falder til ro/bliver meget døsig), så sover han max 45min, som regel kun 20-30min.
Vi har også en slyngevugge, som han også gerne vil sove i. Men her bliver han også meget urolig og vil ikke sove meget mere end de 45 min.
Så hvad kan vi gøre for, at han får lidt mere søvn og ro på?
Derudover er han begyndt ikke at ville spise! Hvilket absolut ikke ligner ham. Han er flaskebarn og spiser normalt omkring 200ml pr måltid, men nu afviser han flasken selvom han er dødsulten. Er det bare en fase?
Med venlig hilsen
Simone