Søvn om dagen, når man bor på 4. sal

24. september 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Søvn om dagen, når man bor på 4. sal

Hej Helen,

Tusinde tak for dit svar på mit spørgsmål for få dage siden. Jeg bliver dog nødt til, at stille dig endnu et, da et nyt problem er opstået.

Vores søn er netop blevet 3 mdr og har rigtig svært ved, at sove om dagen. Han sover rigtig fint om aftenen/natten (som regel 10-12 timer med mad hver 4 time). Men om dagen er det en kamp!

Når han begynder at vise træthedstegn (som regel urolig og pyldret og gnider sig i øjnene) forsøger vi at putte ham. Men han vil bare IKKE sove i sin tremmeseng, som han ellers sover fint i, når det er mørkt (aften og nat).

Så snart han bliver lagt hyler han. Jeg prøver at synge den samme godnatsang for ham ved hver lur samtidig med, at jeg holder min arm tæt om ham og putter ham tæt i dynen. Men han bliver ret hurtig hysterisk og faktisk overtræt.

Han vil rigtig gerne sove i sin barnevogn, men problemet er, at vi bor ...

Annonce

... på 4sal og derfor ikke kan lade ham stå, når han er faldet i søvn. Så skal vi bære ham op til 4, og her vågner han altid.
Ellers skal vi gå med ham indtil han vågner, og det kan være helt op til + 3 timer, som er lidt hårdt for bentøjet.

Når vi endelig kan få ham til at sove i sin seng (som regel ved at have hoppet på pilatesbold først, så han falder til ro/bliver meget døsig), så sover han max 45min, som regel kun 20-30min.

Vi har også en slyngevugge, som han også gerne vil sove i. Men her bliver han også meget urolig og vil ikke sove meget mere end de 45 min.

Så hvad kan vi gøre for, at han får lidt mere søvn og ro på?

Derudover er han begyndt ikke at ville spise! Hvilket absolut ikke ligner ham. Han er flaskebarn og spiser normalt omkring 200ml pr måltid, men nu afviser han flasken selvom han er dødsulten. Er det bare en fase?

Med venlig hilsen
Simone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor