Hvordan får vi hende til at blive i sin egen seng om natten?

28. august 2010

Kategori:
Alder:
3 år

Hvordan får vi hende til at blive i sin egen seng om natten?

Hej Helen.

Lige et spørgsmål.

Carolina er jo nu 3 år og lige siden hun kom af med sutten (midt i Juli) har hun naturligt søgt tryghed på en anden måde. Vi har siddet hos hende når hun skulle sove og det er helt fint. Så var vi på ferie hvor vi alle 3 sov i samme rum og igen sad vi hos hende til hun sov, nu hvor vi var et fremmed sted.

Men det bliver ligesom bare ved. Vi har ladet hende græde max. 10 min. og så har en af os sat os hos hende. Jeg har prøvet at stå på trappen så hun vidste jeg var lige i nærheden uden hun kunne se mig og det gik fint en uges tid;-) Nu er hun så begyndt at vågne om natten og har haft mareridt tror jeg og så kommer hun ind til os i sengen. Jeg ...

Annonce

... har prøvet at sidde hos hende og nogen gange virker det. Men det er bare også hårdt at skulle være vågen ½ timer om natten og så ender det alligevel med for det meste at hun kommer ind til os. Og vi (min mand og jeg) sover ikke særlig godt med hende imellem os. Så vi ville jo gerne have hun blev i sin egen seng. Jeg ved godt de fleste børn kommer ind til forældrene om natten (det gjorde jeg jo også selv engang) men flere gange om ugen synes jeg er lidt for meget.

Jeg tror ikke hun er stor nok til at kunne acceptere en madras på gulvet. Hun sover jo med det sammen når hun ligger i vores seng, hvor hun har os på hver sin side.

Har du nogen forslag?

Med venlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

Annonce

Viden om børn:

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Denne gang skriver jeg bare for at udtrykke min taknemmelighed over det store arbejde du gør for at informere alle os "usikre mødre".

Normalt anser jeg mig selv for at være relativt velinformeret om de emner, der interesserer mig .....- men jeg må indrømme, at det at blive mor har ført en helt uventet usikkerhed med sig.

Når det man ønsker aller mest er at give sit barn den bedste start på livet - og man bare ikke er sikker på, hvad der er det bedste at gøre, er det fantastisk at kunne rådføre sig hos dig.

Jeg har læst stakke af bøger, Sundhedsstyrelsens anbefalinger, diverse artikler og lavet utallige google-søgninger (hvor jeg i øvrigt ofte lander på din side) om børnerelaterede emner - og alligevel bliver jeg tit i tvivl.

Trods mange spørgsmål fra min side svarer du tålmodigt, grundigt og engageret på det hele - og det betyder meget for mig som nybagt mor at få en kommentar med på vejen :-)

Mit medlemskab hos netsundhedsplejerske.dk er en rigtig god investering - og min søn får en mindre bekymret mor med i købet ;-)

God sommer