Brev:
Hvordan får vi hende til at blive i sin egen seng om natten?
28. august 2010
Alder:
3 år
Hej Helen.
Lige et spørgsmål.
Carolina er jo nu 3 år og lige siden hun kom af med sutten (midt i Juli) har hun naturligt søgt tryghed på en anden måde. Vi har siddet hos hende når hun skulle sove og det er helt fint. Så var vi på ferie hvor vi alle 3 sov i samme rum og igen sad vi hos hende til hun sov, nu hvor vi var et fremmed sted.
Men det bliver ligesom bare ved. Vi har ladet hende græde max. 10 min. og så har en af os sat os hos hende. Jeg har prøvet at stå på trappen så hun vidste jeg var lige i nærheden uden hun kunne se mig og det gik fint en uges tid;-) Nu er hun så begyndt at vågne om natten og har haft mareridt tror jeg og så kommer hun ind til os i sengen. Jeg har prøvet at sidde hos hende og nogen gange virker det. Men det er bare også hårdt at skulle være vågen ½ timer om natten og så ender det alligevel med for det meste at hun kommer ind til os. Og vi (min mand og jeg) sover ikke særlig godt med hende imellem os. Så vi ville jo gerne have hun blev i sin egen seng. Jeg ved godt de fleste børn kommer ind til forældrene om natten (det gjorde jeg jo også selv engang) men flere gange om ugen synes jeg er lidt for meget.
Jeg tror ikke hun er stor nok til at kunne acceptere en madras på gulvet. Hun sover jo med det sammen når hun ligger i vores seng, hvor hun har os på hver sin side.
Har du nogen forslag?
Med venlig hilsen
Charlotte