Brev:
Søvn problemer - 13 mdr.
18. august 2010
Alder:
13 mdr.
Søvn problemer - 13 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver til dig, da jeg desperat har brug for hjælp til nattesøvnen.
Jeg er selvvalgt enlig mor til en fantastisk lille pige på 13 måneder.
Fra hun var nyfødt til ca. 5½ måneders alderen havde hun refluks. Hun var på Losec i ca. 3-4 måneder og det hjalp kun mod de smerter det gav hende i spiserøret. Hun startede først på behandlingen da hun var ca. 3-4 måneder gammel, men vi fortsatte medicinen i nogle ekstra måneder efter råd fra læge.
Hun har ikke svært ved at ville i seng om aftenen, men når hun så har sovet i ca. ½-1 time så begynder hun at græde og det gentager sig så løbende hele natten igennem. Nogle gange er det smågråd andre gange er det skrig igennem flere timer, hvor hun kan være utrøstelig. Så jeg forsøger jo forskellige ting i løbet af de perioder. Som regel prøver jeg sutten først, hvis hun har tabt den. Så hvis det ikke virker så får hun en tår vand og til sidst tilbyder jeg en flaske modermælkserstatning. Nogle gange virker de og andre gange er jeg nødt til at tage hende over til mig i min seng før hun overhovedet falder til ro.
Hun får stadig en flaske når hun går i seng og igen omkring midnat og jeg har prøvet flere gange at tage den fra hende med efterfølgende skrig og gråd i flere timer. Hvorefter jeg giver mig.
Jeg har prøvet zoneterapi, kraniosekralterapi for behandling af for meget mavesyre, da jeg ikke er klar over om det kan være efterveer af refluksen.
Hun er træt når hun vågner. Og i weekenden putter jeg hende som regel efter ca. 2 timer, hvorefter hun kan sove i alt mellem 1-2½ time. I vuggestuen putter de hende lidt senere og hun er som regel træt når hun kommer hjem og vil ofte gerne i seng allerede kl. 19 i løbet af ugen.
Jeg håber på din hjælp...
Kærlige hilsner
fra en totalt udmattet mor