Søvn problemer - 13 mdr.

18. august 2010

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Søvn problemer - 13 mdr.

Hej Helen

Jeg skriver til dig, da jeg desperat har brug for hjælp til nattesøvnen.

Jeg er selvvalgt enlig mor til en fantastisk lille pige på 13 måneder.

Fra hun var nyfødt til ca. 5½ måneders alderen havde hun refluks. Hun var på Losec i ca. 3-4 måneder og det hjalp kun mod de smerter det gav hende i spiserøret. Hun startede først på behandlingen da hun var ca. 3-4 måneder gammel, men vi fortsatte medicinen i nogle ekstra måneder efter råd fra læge.

Hun har ikke svært ved at ville i seng om aftenen, men når hun så har sovet i ca. ½-1 time så begynder hun at græde og det gentager sig så løbende hele natten igennem. Nogle gange er det smågråd andre gange er det skrig igennem flere timer, hvor hun kan være utrøstelig. Så jeg forsøger jo forskellige ting i løbet af de perioder. Som regel prøver jeg sutten først, hvis hun har tabt den. Så hvis det ikke virker så får hun en ...

Annonce

... tår vand og til sidst tilbyder jeg en flaske modermælkserstatning. Nogle gange virker de og andre gange er jeg nødt til at tage hende over til mig i min seng før hun overhovedet falder til ro.

Hun får stadig en flaske når hun går i seng og igen omkring midnat og jeg har prøvet flere gange at tage den fra hende med efterfølgende skrig og gråd i flere timer. Hvorefter jeg giver mig.

Jeg har prøvet zoneterapi, kraniosekralterapi for behandling af for meget mavesyre, da jeg ikke er klar over om det kan være efterveer af refluksen.

Hun er træt når hun vågner. Og i weekenden putter jeg hende som regel efter ca. 2 timer, hvorefter hun kan sove i alt mellem 1-2½ time. I vuggestuen putter de hende lidt senere og hun er som regel træt når hun kommer hjem og vil ofte gerne i seng allerede kl. 19 i løbet af ugen.

Jeg håber på din hjælp...

Kærlige hilsner
fra en totalt udmattet mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg er meget imponeret over din indsats og dit engagement på netsundhedsplejerske.dk. Du formår at være omsorgsfuld og nærværende på skrift og du er utrolig tålmodig i dine svar til alle slags bekymrede mødre. Du udviser stor viden, erfaring og faglighed samtidig med, du respekterer den enkelte familie og moderens unikke viden om eget barn.

Dine fremragende svar bærer tydeligt præg af dit anerkendende børnesyn med fokus på det lille, kompetente barn. Jeg har haft stor glæde af dine mange svar. Tak for hjælpen!

Venlig Hilsen Mira

P.S. Tak for bogen "Du bliver en skøn mor". Jeg føler mig som en skøn mor når jeg læser i den...!