Brev:
Vand om natten - 23 mdr.
1. august 2010
Alder:
23 mdr.
Vand om natten - 23 mdr.
Hej Helen
Et par spørgsmål til vedr. min datter der snart fylder 2 år.
Som tidligere beskrevet har hun en længere omgang med ørene og har sovet utrolig dårligt.
Status er p.t. at hun og hendes storebror (3½år) bliver puttet i samme senge og hun vågner som klokværk mellem 22.30 og 23.30 - græder meget.
Hun får her lidt at drikke i en sådan drikkekop som er drypfri. Det beroliger hende, men da vi ved at hun vågner flere gange tager vi hende ind til os eller alternativt i gæsteværelset, da enten moren eller faren har brug for en mere sammenhængen søvn.
Hun har forskellige mønstre hvis hun sover med faren, da han ikke vågner så nemt, så der tager hun nogle gangen selv en tår af sin drikkeflaske og andre gange giver han hende den.
Hos mig, så vågner jeg ved det miste og det gør, at hun også bliver mere vågen tror jeg og jeg giver hende drikkeflasken.
Nu går spørgsmålene ud på - er det usundt for hende at få noget at drikke i løbet af natten. Hendes ble er fuldt godt op når hun vågner?
Er vi naive, hvis vi tror, at hun ligesom selv giver flasken op, det er hvad vi har oplevet med storebrorerne, men han har heller ikke haft det samme forløb som hende ?
Grunden til jeg spørger er, at vi pt. ikke er helt klar på at tage den kamp det bliver ikke at give hende lidt at drikke om natten i flaske, da hun er en rigtig pige med et stort temperatment. Det er også det eneste sted, hvor vi tøver med kampen, da vi er glade for vores nattesøvn.
Kan du komme med basic viden her om.
Sophia