Brev:
Vågen midt om natten
8. juli 2004
Alder:
13 mdr.
Vågen midt om natten
Kære Helen
Jeg håber, at du kan give os et godt råd eller en ide om, hvad der sker med vores datter i øjeblikket.
Min datter er 13½ måned. Hun går til daglig i vuggestue, som hun for det meste er meget glad for. I løbet af dagen sover hun 2-2½ time om formiddagen og måske ½ time om eftermiddagen, altså maks. 3 timer i alt i løbet af dagen. Vi ligger hende i seng ved 19.30-20 tiden og har i øjeblikket ingen problemer med det. Hun ligger sig til at sove med det samme. Hun er nu begyndt at vågne ved 24 tiden om aftenen, hvor hun er lysvågen!
Hun er vågen i 2-3 timer inden vi kan få hende til at sove. Hun skiftevis snakker og græder, når hun er vågen om natten. Hun vil tydeligvis gerne op af sengen, men vi prøver at holde hende i sengen, for at vise hende, at det er nat og hun skal sove. Vi går på skift ind og trøster ca. hver 5.-10. minut. Vi giver hende sutten og putter hende, hvorefter vi går igen.
Kan du forklare hvorfor hun er vågen om natten? Vi synes jo ikke hun sover for meget om dagen. Hun du gode råd til hvad vi kan gøre for at få hende til at sove igen, når hun vågner i løbet af natten?
Tak for en dejlig brevkasse!
Sofias mor