Brev:
Søvnløse nætter 18 mdr
30. juni 2004
Alder:
18 mdr.
Søvnløse nætter 18 mdr
Hej
Jeg skriver til dig, da jeg efterhånden føler at jeg har prøvet alle muligheder for at få min 18 mdr. gammle søn til at få en rolig nats søvn.
Fra min søn blev født til han var 6 mdr. havde han en sund døgn rytme - sov og spiste som han skulle. Efter de 6 mdr og indtil nu hvor han er 18 mdr. har hans nattesøvn (og dermed også vores) været utrolig dårlig. Med det mener jeg at han vågner 4-5 gange om natten (hver nat). Han har sovet i sin egen seng, i sit eget værelse (som han deler med storesøster) siden han var 9 mdr og natteamningen sluttede.
Vi har forsøgt alt lige fra Go'nat og sov godt metoden, til at sove ved siden af hans seng på en madras, og for en måned siden prøvede vi også at flytte ham til vores seng, igen uden resultat.
Det der sker er, at når han vågner kan vi ikke få ham til at falde til ro med mindre at vi tager ham op og sidder med ham, og selv da er det ikke altid at han falder til ro. Han har også nætter (2-3 gange ugentligt) hvor han græder utrøsteligt i op til 1 ½ time. Selv når han sover er det meget uroligt hvor han roder rundt og nogle gange små klynker. Da det nu har stået på i snart 1 års tid er vi ved at være rimeligt nedkørte.
Han har (indtil for 1 måned siden) heller ingen problemer med at blive lagt om aftenen, og faldt i søvn i sin egen seng alene (men det er nu også slut).
I løbet af dagen sover han 1½ til 2 timer.
Han er ellers en glad og velfungerende dreng der er sund og rask (har været til lægen flerer gange for at få ham checket).
Jeg vil sætte stor pris på hvis du kunne komme med nogle forslag til hvad vi kan gøre for at hjælpe ham til at sove roligere.
Med venlig hilsen
Karin