Brev:
Falde i søvn selv - 2 år, 4 mdr.
8. juni 2010
Alder:
2 år, 4 mdr.
Falde i søvn selv - 2 år, 4 mdr.
Hej Helen...
Vi har en datter på 2 år 4 mdr.
Igennem længere tid har jeg puttet hende da hun havde valgt far fra... fra at vi begge kunne putte blev det til det kun kunne være mig og fra det kun skulle være en historie blev det til et par stykker, efter historielæsningen ligger jeg mig på en madreas på gulvet, jeg holder hende i hånden og hun begynder at tale om dagen og hvad der er skert de andre dage, hvis jeg ikke stopper hende så bliver hun ved..
Jeg må flere gange sige at nu skal vi sove. hun er ikke den pige der bare går ud som et lys tilsidst. det er begyndt at ende med at jeg falder i søvn og først herefter sover hun. og når jeg så vågner igen ja så er hele aften gået. og min mand er på vej i seng. der skal lige siges at jeg er gravid og jo er træt pga.det.
Jeg har ikke før nu haft overskud til at gøre noget ved det, nu er jeg på barsel og der skal gøres noget inden den lille kommer og "tager" mor. vi er begyndt men vi syntes ikke rigtig om metoden, så vi har besluttet at spørge dig til råds.
Lige nu putter jeg den ene dag og min mand den anden og ønsker hun den ene frem for den anden så siger vi nej i dag er det mors tur og i morgen putter far. Den der ikke putter gir nattøj på børster tænder osv. og den anden gør klar ruller gadiner for tænder lys osv.
Vi er nået dertil at vi får læst og hun bliver lagt, men når vi så skal gå så bliver hun ked af det, vi siger vi skal ud og ordne vasketøj el vaske op. de fleste dage render vi frem og tilbage, tja nok 15 til 20 gang hvis det kan gøre det. hun får ikke lov at ligge og græde vi er der i løber af 10sek. men vi overvejer om vi skal vente længere imellem vi går derind el skifte metode. har du en metode det er mere skånsom og ikke gør så ondt.
Hun har fra hun har været ca.5mdr. sovet i sin egen seng, dog har hun haft perioder hvor hun har lagt i vores seng. men har altid bedt om at komme ind i sin egen når hun var blevet tanket op.
Hun har lige haft en periode med myre og edderkopper der var i hende seng og hun ikke ville ligge i den men den periode er vi komme godt over..
Der skal også siges at vi førhen bare har kunne ligge hende i sin barnevogn det er også slut, men det er bedsteforælderne skyld de vil gerne køre en tur.. hvordan kommer jeg tilbage til bare at ligge hende ud...
Sikke meget, men det fylder også en del, så jeg håber du kan hjælpe os.
Hilsen