Suttestop og kravler op ad tremmesengen

2. juni 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Suttestop og kravler op ad tremmesengen

Hej Helen.

Vi kunne godt bruge et par gode råd ang stop med sut.

C er u-trolig glad for sin sut & nusse klud, men vi har hold fast i at den kun bruges når man skal sove (eller er syg). Men vi syntes at tiden er ved at nærme sig sin ende, men det tror jeg nu ikke vi alle er enige om.

Hvordan griber vi suttestoppet an? Han virker ikke helt klar, men jeg synes at have bemærket et lille påbegyndene sutte bid, så selv om at have læst at det nok skal rette sig ud igen i hans alder, er det jo ikke det man ønsker. Vil ikke presse ham for hård, da det nemt kan vældte hans hverdag. Men bliver børn klar af sig selv?

En anden ting er at han har lært at kravle op ad træmmesengen, som ikke er noget problem, da han kun gør det nogle morgener eller i weekenden. Men en dag da bedste forældrene var på besøg ville han stolt ...

Annonce

... vise hvad han have lært sig selv men han kom galt afsted. For at forbygge en lignende situation overvejer vi at allerrede nu at anskraffe os en alm seng med senge hest til ham? Men spørgsmåler er om det er for tidligt?

Tremmesengen er et fristed for ham som han ikke kun bruger til at sove i men også til at beabejde ting han har oplevet i dagplejen, eller hvis han ikke for sin vilje, så går han selv i seng for tænke og kommer så når han er færdig, noget han selv har lært. Han sover også meget uroligt, roder rundt, griner, græder endda, skælder, sidder op mange gange i løbet af natten, alt bliver gennem levet / bearbejdet en gang til, som jo er fint.

Ellers er han en glad dreng i en rivende udvikling. Som udvikler passende til sin alder.

Vi glæder os meget til at høre din mening.

På forhånd tak
Med venlig hilsen os

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor