Brev:
Suttestop og kravler op ad tremmesengen
2. juni 2010
Alder:
2 år, 3 mdr.
Suttestop og kravler op ad tremmesengen
Hej Helen.
Vi kunne godt bruge et par gode råd ang stop med sut.
C er u-trolig glad for sin sut & nusse klud, men vi har hold fast i at den kun bruges når man skal sove (eller er syg). Men vi syntes at tiden er ved at nærme sig sin ende, men det tror jeg nu ikke vi alle er enige om.
Hvordan griber vi suttestoppet an? Han virker ikke helt klar, men jeg synes at have bemærket et lille påbegyndene sutte bid, så selv om at have læst at det nok skal rette sig ud igen i hans alder, er det jo ikke det man ønsker. Vil ikke presse ham for hård, da det nemt kan vældte hans hverdag. Men bliver børn klar af sig selv?
En anden ting er at han har lært at kravle op ad træmmesengen, som ikke er noget problem, da han kun gør det nogle morgener eller i weekenden. Men en dag da bedste forældrene var på besøg ville han stolt vise hvad han have lært sig selv men han kom galt afsted. For at forbygge en lignende situation overvejer vi at allerrede nu at anskraffe os en alm seng med senge hest til ham? Men spørgsmåler er om det er for tidligt?
Tremmesengen er et fristed for ham som han ikke kun bruger til at sove i men også til at beabejde ting han har oplevet i dagplejen, eller hvis han ikke for sin vilje, så går han selv i seng for tænke og kommer så når han er færdig, noget han selv har lært. Han sover også meget uroligt, roder rundt, griner, græder endda, skælder, sidder op mange gange i løbet af natten, alt bliver gennem levet / bearbejdet en gang til, som jo er fint.
Ellers er han en glad dreng i en rivende udvikling. Som udvikler passende til sin alder.
Vi glæder os meget til at høre din mening.
På forhånd tak
Med venlig hilsen os