Brev:
Søvn, vågner og skriger
25. maj 2010
Alder:
21 mdr.
Søvn, vågner og skriger
Hej Helen
Har tidligere skrevet til dig omkring Amanda, som nu er 21 mdr. - Hun har haft en utrolig svær periode søvnmæssigt om natten siden august sidste år.
Hun fik i november dræn i begge ører og vi har der efter ikke haft den helt store effekt. I jan/feb var den eneste måde at få hende til at sove på uden gråd i flere timer at køre hende.
En dag ville hun ikke det længere og nu sover hun hurtigt hver aften.
Vi er begyndt og putte hende og storebror på 3 år sammen i samme seng og det går godt - Krævede lidt indkøring men virker nu.
Problemet er bare, at hun vågner mellem 22 og 23 og skriger og der efter er hun på en dårlig nat vågen mellem 4-6 gange og på en god nat 2-3.
Hun er ikke helt vænnet af med sutteflasken og det ved jeg godt kan være noget af det, men det er ikke altid den hun vil have. Det er sådan voldsomme skrig og så er hun hurtig til at putte igen.
Vi gør det p.t. at vi tager hende ud af deres værelse når vi går i seng og en af os ligger så med hende i gæsteværelset, da vi ikke rigtig får sovet hvis vi skal ud af sengen hele tiden.
Er det bare hendes alder eller ?
Samtidig skal jeg hører hun har nu 2-3 gang haft en mild form for børneeksem kalder lægen det for primært på hendes mave. Det er små røde knopper der klør (det hjælper selvfølgelige ikke på søvnen heller)
Nogle gange klør hun også voldsomt uden der er noget at se også på maven og tit i nakke bagved hendes ene ører.
Nogen bud hvad det kan være. Vi er parfumefri, dyre- fri m.m.
Har du nogle bud på hvad det kan være.
Hilsen