Brev:
Kan/vil ikke falde i søvn om aftenen
21. maj 2010
Alder:
2 år, 5 mdr.
Kan/vil ikke falde i søvn om aftenen
Hej Helen
Det er nu 3 mdr. siden jeg skrev om samme problemstilling -status er den samme!
For 4 mdr. siden sov hun fra kl. 20-6 og fra kl. 12-?, men blev vækket senest kl. 14.30, og det gør hun bestemt ikke mere...
I dagplejern bliver hun vækket kl. 13.30 og hun puttes til natten kl. 20.30-21, men hun falder ikke i søvn. Det vil sige, at vi har forkortet middagsluren med 1 time og natten med ½-1 time. Hun falder oftest først i søvn omkring kl. 21.30 - og det er efter min mening alt for sent for en pige å 2½ år. Desuden har jeg/vi brug for bare en lille smule "voksentid"...
Du skrev til mig sidst, at vi skulle nøjes med en lille middagslur og putte hende senere - begge ting er nu praktiseret i 3 mdr. uden effekt.
Hvad gør vi så??? Kan det passe, at en pige på 2½ år ikke har brug for middagslur? Herhjemme puttes hun til middagslur kl.12.30, falder i søvn kl. 13 og vækkes kl. 14.
Venlig hilsen
Nina