Kan/vil ikke falde i søvn om aftenen

21. maj 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Kan/vil ikke falde i søvn om aftenen

Hej Helen

Det er nu 3 mdr. siden jeg skrev om samme problemstilling -status er den samme!

For 4 mdr. siden sov hun fra kl. 20-6 og fra kl. 12-?, men blev vækket senest kl. 14.30, og det gør hun bestemt ikke mere...

I dagplejern bliver hun vækket kl. 13.30 og hun puttes til natten kl. 20.30-21, men hun falder ikke i søvn. Det vil sige, at vi har forkortet middagsluren med 1 time og natten med ½-1 time. Hun falder oftest først i søvn omkring kl. 21.30 - ...

Annonce

... og det er efter min mening alt for sent for en pige å 2½ år. Desuden har jeg/vi brug for bare en lille smule "voksentid"...

Du skrev til mig sidst, at vi skulle nøjes med en lille middagslur og putte hende senere - begge ting er nu praktiseret i 3 mdr. uden effekt.

Hvad gør vi så??? Kan det passe, at en pige på 2½ år ikke har brug for middagslur? Herhjemme puttes hun til middagslur kl.12.30, falder i søvn kl. 13 og vækkes kl. 14.

Venlig hilsen
Nina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

Annonce

Viden om børn:

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin