Pludselig ændring når der skal soves

16. maj 2010

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Pludselig ændring når der skal soves

Kære Helen

Først og fremmest et stort tak for dine hver gang fantastiske gode svar:-) Nu har jeg brug for din ekspertise omkring søvn.

Vores søn er nu 18 mdr, og har eller i en labg periode været utrolig nem at putte, max 15 min og så sov han. Derudover sov han hele natten i egen seng uden vi skulle over til ham om natten. MEN dette ændrede sig langsomt da vi gik fra vintertid til sommertid. Da blev det pludselig meget sværere at putte om aftenen, plus han begyndte at vågne om natten og gør det stadig.

Det tager en time at putte ham, og han skriger og bliver så ulykkelig hvis vi går ud af værelset før han er faldet i sævn, og det samme gør sig gældende om natten, hvor han simpelthen er begyndt at komme over i vores seng at sove når han vågner for han er bare så ked af det. Med det samme hans krop bliver lagt ned i vores ...

Annonce

... seng ja så sover han ??

Jeg kan desuden fortælle at han lige været igennem en pecilinkur for halsbetændelse, og jeg var også til ørelæge med ham samme dag hvor pencilinkuren stoppede hvor han fortalte, at vores søn havde mellemørebetændelse på det ene øre og en smule væske på det andet, men at han ikke ville gøre noget da han regnede med at det gik over af sig selv nu han lige havde fået pencilin.

Vi har stærkt mistanke om at det måske er ørerne der driller ham, for han tager sig jævnligt til øret, og er ikke nær så glad for de store tumlelege i øjeblikket (hvor hovedet vender nedaf, eller han får en flyvetur) hvad tænker du??

Han har ikke feber og er ellers glad og aktiv i løbet af en dag hvor han meget gerne vil lege og udforske verden. )

Håber du kan hjælpe os lidt med vores tvivl og spørgsmål.

Kærlig hilsen
Majbritt

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre