Brev:
Den ene side af tremmesengen?
15. maj 2010
Alder:
16 mdr.
Den ene side af tremmesengen?
Kære Helen
Alexander er blevet så stor og mobil, nu at han er begyndt for sjov at klatre op og ”hænge” i tremmerne på sin tremmeseng udefra. Han hænger bare ligesom og dingler for sjov. Generelt er han begyndt at klatre en del – prøver for eksempelt at klatre over kanten ned i badekaret (!!) efter legeting han har smidt derned, klatre op på sofaen og stiller sig op af ryglænet, osv.
Mit spg. er derfor, hvornår skal vi tage den ene side af tremmesengen så vi undgår at han en nat kravler over og slår sig? Jeg har læst et par steder, at man først skal gøre det når de begynder at kunne kravle over selv. Men slår de sig ikke forfærdeligt hvis man venter til de gør det... og så om natten i mørke? Skal man ikke tage den ene side af inden man tror de kunne finde på at gøre det?
Jeg tror egentlig ikke han kunne finde på at gøre det endnu om natten hvor han er helt træt og halvsovende, når han vågner og kalder på os, men alting går på den anden side så stærkt med ham. Dog er jeg ret overbevidst om at han vil falde ud hvis vi tager den af nu, for han mosler jo rundt om natten og ligger tit helt mast op af siderne i sengen:-) Men vi har en madras vi kan ligge ved siden af sengen.
Mange venlige hilsner
Alexanders mor