Brev:
Sover dårligt...
11. maj 2010
Alder:
16 mdr.
Sover dårligt...
Hej Helen
Vores dreng på 16 måneder har altid sovet med en del opvågninger om natten og vi har kunne finde rigtig mange grunde til det. Men lige nu er vi meget i tvivl om hvad vi skal gøre.
Han sover på eget værelse i egen seng og det er gået rigtig godt med at køre ham ind i den vane. Nu er det blevet sådan at han faktisk altid falder i søvn på sofaen og vi bære ham op. Han vågner efter ca. 2 timer og så han vi tit på ham lagt ned igen. Men i denne uge, har han bare ikke ville sove igen. Hvis han kommer til at sove igen, vågner han 2-3 timer senere og lander i vores seng og så sødt indtil kl. 6-7 (kommer i seng ca. kl. 19-20).
Der er et par ting, du nok bør vide. Han har refluks, men får medicin og vi synes ikke han er mærket af det. Hans sengegærde er derfor hævet.
Han har haft mellemørebetændelse en gang og til kontrol i tirsdags fik han konstateret væske i begge øre. Vi skal til kontrol om 1 måned igen og hvis der stadig er væske, tilbydes vi dræn. Han har været meget forkølet hele vinteren. Hans motorik er fin og han går og løber og drejer rundt mm fint og jeg synes også han hører fint. Han snakker meget, dog ikke noget vi helt forstår endnu.
Desuden er han ved at få kindtænder og der er netop brudt én frem i højre side.
Så spørgsmålet er nu, sover han mon skidt pga væske i ørerne? - dette er jeg meget usikker på, da han sover godt ved siden af mig, når han kommer ind i vores seng (som jo ikke er hævet). Sover han skidt fordi han falder i søvn på sofaen og bliver båret op i hans egen seng uden at vide det?
Og vil du altid anbefale dræn til børn med væske i ørerne?
Glæder mig til dine altid gode svar.
Med venlig hilsen
Fam. Bruun