Sover dårligt...

11. maj 2010

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Sover dårligt...

Hej Helen

Vores dreng på 16 måneder har altid sovet med en del opvågninger om natten og vi har kunne finde rigtig mange grunde til det. Men lige nu er vi meget i tvivl om hvad vi skal gøre.

Han sover på eget værelse i egen seng og det er gået rigtig godt med at køre ham ind i den vane. Nu er det blevet sådan at han faktisk altid falder i søvn på sofaen og vi bære ham op. Han vågner efter ca. 2 timer og så han vi tit på ham lagt ned igen. Men i denne uge, har han bare ikke ville sove igen. Hvis han kommer til at sove igen, vågner han 2-3 timer senere og lander i vores seng og så sødt indtil kl. 6-7 (kommer i seng ca. kl. 19-20).

Der er et par ting, du nok bør vide. Han har refluks, men får medicin og vi synes ikke han er mærket af det. Hans sengegærde er derfor hævet.

Han har haft mellemørebetændelse en gang og til ...

Annonce

... kontrol i tirsdags fik han konstateret væske i begge øre. Vi skal til kontrol om 1 måned igen og hvis der stadig er væske, tilbydes vi dræn. Han har været meget forkølet hele vinteren. Hans motorik er fin og han går og løber og drejer rundt mm fint og jeg synes også han hører fint. Han snakker meget, dog ikke noget vi helt forstår endnu.

Desuden er han ved at få kindtænder og der er netop brudt én frem i højre side.

Så spørgsmålet er nu, sover han mon skidt pga væske i ørerne? - dette er jeg meget usikker på, da han sover godt ved siden af mig, når han kommer ind i vores seng (som jo ikke er hævet). Sover han skidt fordi han falder i søvn på sofaen og bliver båret op i hans egen seng uden at vide det?

Og vil du altid anbefale dræn til børn med væske i ørerne?

Glæder mig til dine altid gode svar.

Med venlig hilsen
Fam. Bruun

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin