Brev:
Soveproblemer og natteroderi
8. maj 2010
Alder:
14 mdr.
Soveproblemer og natteroderi
Hej Helen.
Min søn Marcus på 14 måneder, blev for 4 uger siden blev meget svær at lægge til at sove om aftenen. Nu må jeg stå inde på hans værelse indtil at han sover. Det tager alt fra en halv til en hel time før at han falder i søvn. Han vågner ca. 1.5 time efter, og så kommer han ind til mig, hvor han så ligger meget uroligt, for til sidst at falde ud af sengen.
Nogle nætter er så slemme at jeg kun kan få ham til at sove i barnevognen ude på terrassen, hvor han så falder til ro med det samme. Men den sidste uge har det været umuligt at få ham til at sove i egen seng, da han karter rundt i sengen og ikke kan finde ro. Samtidig sparker han dynen af, selvom jeg står der. Jeg må presse ham ned med dynen for at få ham til at blive liggende. Hver nat er et helvede.
Jeg bruger lige nu 1,5-2 timer for at få ham til at lukke øjnene. Han bliver lagt til ro. ca. 19.30 hver dag, hvor han er træt. Der er som om at han er kommet ind i en manisk periode når han ser sin seng. I dagplejen sover han 1 time om morgen, og 2,5-3,0 timer ved middagstid. I går prøvede vi at han sov mindre i dagplejen, men resultatet var absolut ikke bedre. Før dette her blev han bare lagt ind hvor han så sov til kl. 06.00 om morgenen.
Jeg er meget i vildrede, håber at du kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Mette