Brev:
Tager bleen af omkring sovetid
30. april 2010
Alder:
20 mdr.
Tager bleen af omkring sovetid
Hej Helen
Indtil vider har vi været så heldige, at vores Emil ikke har givet os de store udfordringer, men han er nu begyndt at tage sin ble af omkring sovetider og vi har svært ved at finde ud af, hvordan vi skal forholde os til det.
Normalt plejer han at lægge sig til at sove uden problemer, men i løbet af de sidste uger er han blev tiltagende urolig og vi har nu oplevet et par gange, at han tager sit nattøj, underbukser / knapper body op og tager sin ble af. Vores putterutine er stadig den samme, som gennem lang tid: omkring 19.10 få nattøj på, børste tænder, kigge i bøger i mors og fars seng og så ellers putte i egen seng mens mor og far siger godnat.
Jeg har ikke indtrykket af, at det overhovedet skyldes, at han endnu er bevidst om tissetrang eller lign., men vi opdager det bare først, når han har tisset, for så kalder han på os pga. overraskelse over, at han faktisk tisser og måske ubehag ved at stå i vådt sengetøj og så står den ellers på tøjvask m.m. når han skulle ligge sødt og sove...
I dag har vi så prøvet, at han tog sin ble af, da han vågede efter sin middagslur (sover indenfor da han er for stor til barnevogn) og igen tissede og derpå kaldte på os.
Vi håber på, at du kan hjælpe os med, hvordan vi skal forholde os til problematikken, om vi skal irettesætte ham, lade som ingenting, anerkende, at han kan tage bleen af selv etc.
Majbritt