Tager bleen af omkring sovetid

30. april 2010

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Tager bleen af omkring sovetid

Hej Helen

Indtil vider har vi været så heldige, at vores Emil ikke har givet os de store udfordringer, men han er nu begyndt at tage sin ble af omkring sovetider og vi har svært ved at finde ud af, hvordan vi skal forholde os til det.

Normalt plejer han at lægge sig til at sove uden problemer, men i løbet af de sidste uger er han blev tiltagende urolig og vi har nu oplevet et par gange, at han tager sit nattøj, underbukser / knapper body op og tager sin ble af. Vores putterutine er stadig den samme, som gennem lang tid: omkring 19.10 få nattøj på, børste tænder, kigge i bøger i mors og fars seng og så ellers putte i egen seng mens mor og far siger godnat.

Jeg har ikke ...

Annonce

... indtrykket af, at det overhovedet skyldes, at han endnu er bevidst om tissetrang eller lign., men vi opdager det bare først, når han har tisset, for så kalder han på os pga. overraskelse over, at han faktisk tisser og måske ubehag ved at stå i vådt sengetøj og så står den ellers på tøjvask m.m. når han skulle ligge sødt og sove...

I dag har vi så prøvet, at han tog sin ble af, da han vågede efter sin middagslur (sover indenfor da han er for stor til barnevogn) og igen tissede og derpå kaldte på os.

Vi håber på, at du kan hjælpe os med, hvordan vi skal forholde os til problematikken, om vi skal irettesætte ham, lade som ingenting, anerkende, at han kan tage bleen af selv etc.

Majbritt

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder