Brev:
Problemer med vores datters søvn om natten - 18 mdr.
15. april 2010
Alder:
18 mdr.
Problemer med vores datters søvn om natten - 18 mdr.
Hej Helen
Det er første gang jeg skriver til dig. Har brugt din brevkasse en del. Men nu håber jeg at du kan hjælpe mig.
Vi har en dejlig pige på snart 18 mdr. Hun er bare den mest smilene pige med rigtig meget energi - dog med en masse temperament :-)
Men vi har dog en del problemer med hendes søvn om natten. Hun kommer i seng kl. 19.30 hver aften og er rigtig sød til at ligge sig til at sove. Men stort set hver nat vågner hun mellem 04.00 - 04.30 og er helt ulykkelig. Hun står op i sengen og græder og græder.
I starten tog hende med ind i vores seng og hun faldt til ro. Det stoppede desværre meget hurtig, så når hun kommer ind til os, ligger hun meget urolig og falder aldrig rigtig i søvn igen.
Så har vi prøvet at tilbyde hende noget vand og sige "go nat" og ligge hende ned i sengen. I løbet er 2 sek. står hun op igen og græder og græder. Vi har så prøvet at lade hende græde, hvor vi med korte mellemrum går op til hende og siger "go nat". Dette hjælper desværre heller ikke. Hun bliver bare ved med at græde. Det skær i mit hjerte når hun ligger og græder og ligger også selv og græder, da det virkelig frustrerer mig.
Min mand er bager, så er væk hver nat så står selv hver nat - og det er efterhånden begyndt at slide på mig i hverdagen.
Siden hun var helt lille har hun vågnet omkring kl. 05.00 - 05.30.
Hun får sin havregrød omkring kl. 06.15 og kommer i dagpleje omkring kl. 08.00. Hun sover formiddagssøvn ca. fra 9-10. (Har prøvet at tage denne lur fra hende, men det resulterede i at hun kun ville sove 1 time til middag og så var hendes dag helt ødelagt). Omkring kl. 12.00 -12.30 sover hun så til middag. Hun sover ca., 1½-2 time.
Håber du kan komme med et par god råd, således vi kan få en ordentlig nattesøvn og en pige der har udsovet.
Hilsen Nanna