Brev:
Søn over i egen seng
14. april 2010
Alder:
17 mdr.
Søn over i egen seng
Kære Helen
Vi har en søn på 17 måneder, som altid har udfordret os søvnmæssigt. Derfor sover han også fortsat i vores seng.
Til september venter vi os nummer 2 og tænker at det er bedst nu at lære vores søn at sove i sin egen seng i sit eget værelse.
Om dagen sover vores søn meget uregelmæssigt og sover alt mellem 10 minutter til 1½ time. Vuggestuen gør et ihærdigt forsøg, men intet ser ud til at virke på langt sigt. Har du nogle ideer hertil?
Vores hovedspørgsmål er selvfølgelig hvordan vi på den mest omsorgsfulde måde lærer vores søn at sove i egen seng og gerne i eget værelse?
Vi har lige nu et dejligt putteritual, som vi alle nyder med at læse historie, tale om dagen og synge en sang for ham i vores seng, mens en af os ligger ved siden af ham. De fleste aftner tager det ca 20 minutter og vi er rigtig glade for at være kommet hertil (det har dog krævet et år at nå hertil hvor vi nyder putningen). Nu føler vi så, at det mest fornuftige er at få ham over i egen seng.
Hvad er dit forslag til at gøre den proces tålelig for os alle?
Kærlig hilsen
T og M