Søn over i egen seng

14. april 2010

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Søn over i egen seng

Kære Helen

Vi har en søn på 17 måneder, som altid har udfordret os søvnmæssigt. Derfor sover han også fortsat i vores seng.

Til september venter vi os nummer 2 og tænker at det er bedst nu at lære vores søn at sove i sin egen seng i sit eget værelse.

Om dagen sover vores søn meget uregelmæssigt og sover alt mellem 10 minutter til 1½ time. Vuggestuen gør et ihærdigt forsøg, men intet ser ud til at virke på langt sigt. Har du nogle ideer hertil?

Vores hovedspørgsmål er selvfølgelig hvordan vi på den mest omsorgsfulde måde lærer ...

Annonce

... vores søn at sove i egen seng og gerne i eget værelse?

Vi har lige nu et dejligt putteritual, som vi alle nyder med at læse historie, tale om dagen og synge en sang for ham i vores seng, mens en af os ligger ved siden af ham. De fleste aftner tager det ca 20 minutter og vi er rigtig glade for at være kommet hertil (det har dog krævet et år at nå hertil hvor vi nyder putningen). Nu føler vi så, at det mest fornuftige er at få ham over i egen seng.

Hvad er dit forslag til at gøre den proces tålelig for os alle?

Kærlig hilsen
T og M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.