Brev:
Ammestop og sove på eget værelse - 14 mdr.
22. marts 2010
Alder:
14 mdr.
Ammestop og sove på eget værelse - 14 mdr.
Hej Helen
Frederik bliver stadig ammet inden han skal sove og han nyder det fortsat. Tidligere har det dog været sådan at han er faldet helt til ro ved dette (nærmest i søvn) og er så blevet løftet ned i sin egen seng, hvor han lige har protesteret let over at være der og er så faldet helt i søvn mens jeg har aet og beroliget ham lidt.
Nu er han derimod begyndt at tumle rundt når han skal ammes og falder ikke til ro. Når jeg så efterfølgende mens han stadig forsøger at komme ned og gå eller kravle, stille synger for ham og putter ham i sin egen seng går han helt amok. Han rejser sig op og græder højlydt og selvom jeg forsøger at berolige ham, så vil han bare op op op til mor.
Hvis jeg så lægger mig i vores seng med ham og bliver liggende til han falder i søvn kan jeg flytte ham ned i sin seng - men det er jo ikke et holdbart putteritual :-)
Han vågner dog efter 2-6 timer og siddder op i sengen og græder og den eneste måde vi kan få ham til at falde til ro på er at tage ham ned til os. Der falder han til gengæld i søvn med det samme.
Jeg har besluttet at stoppe med at amme ham her til påske, idet jeg skal rejse væk med arbejde i 6 dage i slutningen af april og da jeg snart gerne vil kunne være lidt mere uafhængig af ham. Derudover havde vi tænkt at flytte ham på eget værelse i håb om at det giver ham lidt mere sammenhængende søvn.
Men er det en dum ide at gøre begge dele på samme tid eller bedre at tage det i etaper?
Jeg havde tænkt at læse en lille bog for ham, synge den sang jeg plejer og så putte ham i sin egen seng på værelset uden amning. og så tage en madras med derind så jeg kan lægge mig med ham hvis han slet ikke vil være i sin seng.
Det skal siges at han er meget meget morsyg og tryghedssøgende i øjeblikket - måske fordi han lige er begyndt at kravle og kunne rejse sig op! Han søster synes det er temmelig træls med en lillebror der er så morsyg :-)
Har du mon lidt input til hvordan vi får skabt en dejlig putning nu hvor amningen slutter (med lidt vemod fra morens side - jeg ville ønske at han selv sagde fra, men det sker vist aldrig)
Mange hilsner
Frederiks mor