Ammestop og sove på eget værelse - 14 mdr.

22. marts 2010

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Ammestop og sove på eget værelse - 14 mdr.

Hej Helen

Frederik bliver stadig ammet inden han skal sove og han nyder det fortsat. Tidligere har det dog været sådan at han er faldet helt til ro ved dette (nærmest i søvn) og er så blevet løftet ned i sin egen seng, hvor han lige har protesteret let over at være der og er så faldet helt i søvn mens jeg har aet og beroliget ham lidt.

Nu er han derimod begyndt at tumle rundt når han skal ammes og falder ikke til ro. Når jeg så efterfølgende mens han stadig forsøger at komme ned og gå eller kravle, stille synger for ham og putter ham i sin egen seng går han helt amok. Han rejser sig op og græder højlydt og selvom jeg forsøger at berolige ham, så vil han bare op op op til mor.

Hvis jeg så lægger mig i vores seng med ham og bliver liggende til han falder i søvn kan jeg flytte ham ned i sin seng - men det er jo ikke et holdbart putteritual :-)

Han vågner dog efter 2-6 timer og siddder op i sengen og græder og den eneste måde vi kan få ham til at falde til ro på er at tage ham ned til os. Der falder han til gengæld i søvn med det samme.

Jeg ...

Annonce

... har besluttet at stoppe med at amme ham her til påske, idet jeg skal rejse væk med arbejde i 6 dage i slutningen af april og da jeg snart gerne vil kunne være lidt mere uafhængig af ham. Derudover havde vi tænkt at flytte ham på eget værelse i håb om at det giver ham lidt mere sammenhængende søvn.
Men er det en dum ide at gøre begge dele på samme tid eller bedre at tage det i etaper?

Jeg havde tænkt at læse en lille bog for ham, synge den sang jeg plejer og så putte ham i sin egen seng på værelset uden amning. og så tage en madras med derind så jeg kan lægge mig med ham hvis han slet ikke vil være i sin seng.

Det skal siges at han er meget meget morsyg og tryghedssøgende i øjeblikket - måske fordi han lige er begyndt at kravle og kunne rejse sig op! Han søster synes det er temmelig træls med en lillebror der er så morsyg :-)

Har du mon lidt input til hvordan vi får skabt en dejlig putning nu hvor amningen slutter (med lidt vemod fra morens side - jeg ville ønske at han selv sagde fra, men det sker vist aldrig)

Mange hilsner

Frederiks mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Søvn

Børn sover ikke som os voksne, og søvnen og måden barnet sover på, ændrer sig lidt hele tiden. I nogle periode vil børn naturligt sove dårligere end i andre perioder - det sker især, når barnet udvikler sig rigtig meget både motorisk og mentalt, ligesom børn der starter i daginstitution, er syge eller måske får en ny lillebror eller lillesøster, naturligt også sover dårligt i disse perioder.

Jeg bliver tit spurgt: "Hvad gør jeg galt?" eller "Hvordan skal jeg præcist gøre for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!