Brev:
45 minutters søvn
2. marts 2010
Alder:
3 mdr.
45 minutters søvn
Hej Helen.
Så har vi fået datter nummer 2, og det går bare rigtig godt. Hun er nem, glad og storesøster er bare så stolt. Skønt!!
Der er bare et men.... Vores store pige sov kun 45 minutter ad gangen om dagen indtil hun var 1 år, og det har lillesøster åbenbart arvet. Nu er vi selvfølgelig mere opmærksomme på det, og har fra starten været ude at vugge hende videre i søvnen, og kan også godt få hende til at sove videre (ca 2½ time) hvis vi vugger omkring 15 minutter, og står der når hun vågner op.
Jeg har læst meget om det, og det er jo noget med de forskellige søvnfaser. Læste også et sted at hvis man får dem til at sove videre, ville det gå over i løbet af en uges tid, og de vil så selv kunne sove videre til næste fase.
Nu har vi så vugget i 1½ måneds tid ca, og hun vågner stadig lidt op :-) Nogle gange mere end andre. Er der noget andet vi kan gøre for at få hende til selv at sove videre? Og hvornår kan man forvente at det går i sig selv, for det med en uge holder jo ikke rigtig :-)?
Desværre er hun de sidste 3 dage også vågnet efter 45 minutter efter sidste amning omkring kl. 04-05. Jeg må så op og vugge hende i dynen, og har så fået hende til at sove lide mere, men jeg synes jo virkelig at vi kæmper om dagen, så forstår ikke hvorfor det også begynder at komme tidlig morgen. Er der nogen forklaring på det?
Glæder mig meget til at læse dit svar, så vi forhåbentlig kan droppe vækkeuret på 45 minutter..
Med venlig hilsen
Elisabeth