Brev:
Sover ikke om dagen - 2 mdr.
15. februar 2010
Alder:
2 mdr.
Sover ikke om dagen - 2 mdr.
Kære Helen
Min søn Storm er nu 2 mdr. og har siden han var ca. 2 uger ikke villet sove om dagen uden at vi triller med ham. Det er svært efter far er startet og jeg har haft svært ved at gå og bære efter end voldsom fødsel.
Han sover siden sidste uge ok om natten. Føler nu at jeg har prøvet alt, og er ved at gå op i limningen over hans manglende lure om dagen. Målet er at jeg gerne vil opnå de 2-3 lure om dagen. Formiddag og middag og evt. en sen lur.
Middagsluren eller den sene vil blive en trille tur. Så det er formiddagsluren der er midt hoved problem.
Fakta:
- For ca. 1½ uge gik vi over til at supplere amningen med NAN 1 fordi jeg ville se om det var fordi ham ikke blev mæt - det var der noget om og har mærkbart gjort vores nætter meget dejlige og han sover nu i liften i sengen ved siden af os. Men har ikke rigtigt gjort noget ved vores dage. Proceduren er at jeg giver ham en flaske hvis han ser sulten ud efter hver amning. (begge bryster)
- Vi bor på 5. sal - han kan ikke stå i gården og sove.
- Han sover fantastisk hvis vi går med ham i barnevognen. Det kan jeg bare ikke 3 gange om dagen. Mit ønske er at 1 formiddagslur skal foregå hjemme i soveværelset i liften ( som om natten ) eller i en vugge vi har hængt op på 6. salen.
- Vuggen virker ikke bedre end liften. Det samme sker der om dagen.
- Han er en konge i at gylpe, så jeg har svært ved at finde ud af hvor meget mad han skal have. Men det virker til at han selv afviser bryst eller flaske hvis han ikke er mere sulten.
Vores dag ser nogenlunde således ud:
Ca. 5:00/6:00 Vågner og kommer over i sengen og vi nusser lidt, blunder lidt videre evt ved at amme lidt.
Ca. 7:00/7:30 Han tisser igennem. Altid. Så vi i står op i et skrig!. :) Vi får tøj på, han er glad, jeg får morgen mad, han ammes imens, bagefter leger vi og ordner lidt i hjemmet. Han er glad og tilfreds.
Ca. 8:30-9:00 gaber han og vil spise igen. Jeg ammer + flaske (ca. 60 ml) og hvis jeg er heldig falder han i søvn hos mig.
...
Ca. 9:00 Jeg putter ham i liften i soveværelset (der er luftet ud inden) Så sover han tungt i 5 min, vågner og græder. Så starter en cirkel hvor jeg tager ham op trøster, svøber ham, vugger ham i armene evt. ammer lidt igen. (Er ikke klar til at lade ham græde sig selv i søvn). Han falder i søvn igen på ca. 5 min, og så ligger jeg ham forsigtigt igen. 5-10 min. efter vågner han igen og græder og det hele starter forfra. Sådan kan det fortsætte lang tid. Har troet at han ville give efter på et tidspunkt men ak.
Ca. 10:00 kapitulere jeg og lægger mig i sengen, ammer ham i søvn og vi sover sammen i 1½ time.
(nogle gange med pat i munden!)
11:30 Vi står op - Han ammes igen og vi leger - både sammen og han ligger også og får tid for ham selv.
Ca.13:00 er han træt igen, jeg ammer og giver ham 100 ml flaske, men han falder ikke i søvn hos mig trods flasken. Jeg pakker ham, og triller med ham for at sikre mig han får 1 god lang lur. (dog vågner han tit når barnevognen står stille).
Ca. 15:30/16 er vi hjemme igen, han vågner og er meget sulten, ammes og far kommer hjem, så leger de og måske kommer han i et bad ( ca. hver 3. dag) Højt aktivitets niveau. Og han er glad
Kl. 19:00 kommer han i nattøjet og der skrues ned for niveauet.
Kl. 19:30-20:00 ammes + flaske på 100 ml.
20:30 Han falder i søvn i mine arme og ligges så ind i liften. Nogle gange vånger han igen efter ½ time, så ammes han lidt og ligges igen og sover en længere, ca. 3-4 timer.
Ca. 00:00 /01:00 Han vågner. Ammes 1 time + lille flaske
Ca. 1:00/1:30 sover igen.
Ca. 5:00 Han vågner og kommer over i sengen
- pyha det var meget.
Jeg har gang i at indføre både sut og putteklud, det har vi haft fra starten. Sutten gider han ikke rigtig.
Jeg er desperat efter løsninger, i det mindste bare til formiddagsluren. Det er kun nogle gange jeg ligger med med ham og sover selv. Andre gange er han vågen op til 5-6-7 timer i træk. Han bliver selvfølgelig over træt.
Ser frem til at høre fra dig.
Ditte.