Brev:
Vågner for tidligt - 18 mdr.
30. januar 2010
Alder:
18 mdr.
Vågner for tidligt - 18 mdr.
Hej Helen
Vores søn på 1½ år er udpræget morgenmenneske. Han vågner hver eneste morgen mellem kl. 4 og 5 (og det har han altid gjort)
Vi er faktisk der, at hvis han vågner kl. 5, så er det en rigtig god dag... Vi har prøvet alle mulige ting for at få ham til at sove videre men uden det store held.
Problemet er, at når han vågner, så er han mega frisk... Han vågner også nogle gange midt på natten, hvor han er meget frisk, og her kan godt gå op til 1½ time før, han sover igen...
Vi er rimelige konsekvente med, at vi bliver på hans værelse, hvor vi har en madras, vi kan ligge på.
Hans rytme:
- Vågner mellem kl. 4 og 5
- Falder ofte i søvn på vej til dagplejemoderen
- Middagslur kl. 12 - 15
- Aftensmad kl. 17.30
- Han bliver puttet kl. ca. 19. (putte-ritual: En flaske, som vi er i gang med at trappe ned, og godnat sang).
Vi har forsøgt at indrette os efter det, og går selv i seng mellem kl. 21 og 21.30. Men jeg må indrømme, at jeg til tider synes, det er hårdt. Dels går det ud over vores sociale liv, og dels går det ud over min søvn, da jeg selv vågner så tidligt, og "stresser over", hvornår han mon vågner.
Har du nogen gode råd?
Mange hilsner
Mette