Brev:
Vil ikke sove mere kl. 02.30
29. januar 2010
Alder:
20 mdr.
Vil ikke sove mere kl. 02.30
Hej Helen,
Marcus på 20 måneder begyndte for 3 måneder siden at sove igennem stort set hver dag. Han vågner godt nok tidligt ca. 05:00 men i det mindste har vi fået lov til at sove rimeligt hvilket vi har været dybt taknemmelige for efter 17 måneder uden ordentlig søvn.
Men vi har lige været igennem 14 dage med sygdom (feber, forkølelse og lidt med ørerne - han har fået pencillin), hvor det har været si som så med søvnen, men nu er det en uges tid siden han blev rask og han vil stadig ikke sove om natten. Han er gået tilbage til at kalde på os flere gange hver nat for at få trøst eller sut og de sidste nætter har han stået op i sengen midt på natten og har sagt "ikke sove mere".
Vi har prøvet op-ned metoden kombineret med lidt gå ud-gå ind, men han hyler bare hysterisk når han bliver lagt og er oppe og stå igen med det samme. Når han er i armene på os ligger han hovedet på vores skulder og falder til ro med det samme. Vi har dårlige erfaringer med at have ham i vores seng, for det synes han er en fest og vildt spændende, så da får han ikke sovet. Vi har også prøvet det med at ligge på bænken ved siden af hans seng indtil han falder i søvn igen, men det er vist også lidt af en faldgrube. Vi er noget på bar bund med hvad vi skal gøre. Kan du hjælpe?
Mange hilsner
Liselotte