Så er det galt med at putte igen!

18. januar 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Så er det galt med at putte igen!

Hej Helen

Du har tidligere givet os gode råd til, hvordan vi får vores lille ugle-barn til at sove. Men nu er den gal igen ...

Alberte vil bare ikke sove og kan nemt bruge en time på sit værelse med at stå op og læse i bøger mv. Eller hun kommer listende ind i stuen..

Vi putter hende mellem 19.45 og 20.30, men uanset hvornår hun bliver puttet, så tager det bare 1 time før hun sover. Og vi er tilbage til, at vi skal blive liggende hos hende, for at hun ikke står op eller bliver ked af det. Og så falder vi jo som regel selv i søvn!

I weekenderne går det helt galt. Her sover hun gerne til kl. 8.30-8.45, hvilket vi nyder. Men så er hun jo ikke træt til middagslur før hen ad eftermiddagen og så er hun ikke til at få til at sove før kl. 22-23.00! Og hun er i super humør - lige indtil hun skal puttes!

Hun kan stadig nemt sove 2 timer til middag og gør det hver dag i vuggestuen. Men nu overvejer vi, om vi skal tage den ene times middagslur fra hende og så håbe på, at hun så bliver mere træt om aftenen? Vi har prøvet helt at droppe middagsluren f.eks. søndag, i ...

Annonce

... håb om at få hende tidligere i seng søndag aften, så hun er klar til mandag morgen, men det giver bagslag - hun bliver overtræt og vil stadig bare ikke sove!

Hvad fanø gør vi??

Er det en løsning at putte hende med det faste ritual med historie eller sange og så blive ude foran døren og lægge hende tilbage i sengen hver gang hun står op? En hård kamp i en uges tid, men det handler vel også lidt om, at hun skal finde ud af, at når vi siger godnat, så skal hun blive i sin seng?

Vi tager meget gerne imod andre gode idéer og forslag. Alberte skal være storesøster til juni, så vi skal have styr på det her putteri inden.

Noget andet er - hvornår skal vi involvere hende i graviditeten? Jeg er halvvejs nu og vi har ikke sagt noget. Albertes veninde skal være storesøster om en måned og jeg har forsøgt at interessere hende lidt for min venindes mave og fortælle at der kommer en lillesøster osv. Men hun virker MEGET lige glad.. Jeg har tænkt mig at låne bøger på biblioteket, men hvornår skal vi begynde at fortælle om det?

På forhånd tak for hjælpen!

Albertes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder