Brev:
Vil ikke falde i søvn alene
14. januar 2010
Alder:
21 mdr.
Vil ikke falde i søvn alene
Hej Helen
Vores dreng på 21 måneder har i mindst et halvt år faldet hurtigt og nemt i søvn om aftenen efter vi har puttet ham, sagt godnat, givet ham sutten og forladt værelset (på grund af pladsmangel sover han stadig i vores soveværelse).
Nu er han imidlertid begyndt med at skrige helt vildt så snart vi gør antydning til at gå væk fra sengen. Vi skal sidde/ligge ved siden af ham til han falder i søvn. Vi har prøvet at gå ind og ud af værelset (gå ind så snart han begynder med at græde) fordi det har fungeret tidligere når der har været mindre problemer, men nu kan vi slet ikke nå hen til døren før han er helt hysterisk. Pt. sidder vi derfor hos ham, men det kan være ret opslidende da han nogle aftener er op mod 1,5 time om at falde i søvn.
Det samme gentager sig hvis han vågner inden vi er kommet i seng. Så skal vi igen sidde hos ham. Tidligere har han bare fået sutten og har været tilfreds med det.
Vi har også prøvet at lade ham skrige alene i kortere tid af gangen, men han bliver helt vild, og jeg klarer ikke sidde og høre på mit barn skriger uden at gøre noget.
Det skal siges at han som regel falder fint i søvn når han sover i barnevognen, og jeg har heller ikke hørt om problemer i vuggestuen.
Venlig hilsen