Brev:
Vil ikke falde i søvn
30. maj 2004
Alder:
11 mdr.
Vil ikke falde i søvn
Jeg har en datter på 11 måneder, som ikke selv vil falde i søvn, hverken dag eller nat.
Hun har næsten fra helt lille altid haft det svært med at falde i søvn. Hun viser sjældent træthedstegn, sommetider gnider hun øjne og gaber men så er hun ikke altid træt alligevel.
Om dagen, bliver hun puttet i barnevognen udefor, men jeg skal blive og holde hende i hånden, hvis hun er meget træt går der 10-15 min., så falder hun i søvn, men er hun ikke træt, prøver hun at sætte sig op (holder hende fast med hånden på maven og skriger fordi hun ikke får sin vilje) hun er tit oppe 4 timer før hun vil sove, fra om morgenen af.
Om aftenen, sidder jeg og giver hende sutteflaske, hvor hun tit falder i søvn, men gør hun ikke så ta'r det 45-60 min før hun vil sove.
Jeg har prøvet at synge efter hun har fået sutteflaske, så putter jeg hende, og går ud, så skriger, og stiller hun sig op i sengen, jeg venter 3 min., går hen og putter hende igen osv, men det svært for den ene dag falder hun i søvn til flasken, og så skal jeg starte forfra næste dag.
Hun sover også kun en lur om dagen (fra kl.11 og 2 timer frem), for hun er først træt igen kl. 16.30-1700 stykker om aftenen og sover hun en time der, vil hun slet ikke sove om aftenen kl. 20 (fast sovetid).
Samtidig vågner hun 2-3 gange om natten med lidt skrigeri, hvor det eneste der hjælper, er sutteflasken eller at komme ind og ligge hos os.
Jeg frygter virkelig når hun skal meget snart i vuggetstue.
Hilsen
En desperat mor