Vil ikke falde i søvn

30. maj 2004

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Vil ikke falde i søvn

Jeg har en datter på 11 måneder, som ikke selv vil falde i søvn, hverken dag eller nat.

Hun har næsten fra helt lille altid haft det svært med at falde i søvn. Hun viser sjældent træthedstegn, sommetider gnider hun øjne og gaber men så er hun ikke altid træt alligevel.

Om dagen, bliver hun puttet i barnevognen udefor, men jeg skal blive og holde hende i hånden, hvis hun er meget træt går der 10-15 min., så falder hun i søvn, men er hun ikke træt, prøver hun at sætte sig op (holder hende fast med hånden på maven og skriger fordi hun ikke får sin vilje) hun er tit oppe 4 timer før hun vil sove, fra om morgenen af.

Om aftenen, sidder jeg og giver hende sutteflaske, hvor hun tit falder i søvn, men gør hun ikke så ta'r det 45-60 min ...

Annonce

... før hun vil sove.

Jeg har prøvet at synge efter hun har fået sutteflaske, så putter jeg hende, og går ud, så skriger, og stiller hun sig op i sengen, jeg venter 3 min., går hen og putter hende igen osv, men det svært for den ene dag falder hun i søvn til flasken, og så skal jeg starte forfra næste dag.

Hun sover også kun en lur om dagen (fra kl.11 og 2 timer frem), for hun er først træt igen kl. 16.30-1700 stykker om aftenen og sover hun en time der, vil hun slet ikke sove om aftenen kl. 20 (fast sovetid).

Samtidig vågner hun 2-3 gange om natten med lidt skrigeri, hvor det eneste der hjælper, er sutteflasken eller at komme ind og ligge hos os.

Jeg frygter virkelig når hun skal meget snart i vuggetstue.

Hilsen
En desperat mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder