Brev:
Vejledning om søvnproblemer - 22 mdr.
28. oktober 2009
Alder:
22 mdr.
Vejledning om søvnproblemer - 22 mdr.
Hej
Vi har nu igen brug for lidt vejledning.
De sidste 2 mdr har Christoffer været meget svær at få til at sove samt har rigtige mange marieter i løbet af natte, så der er ikke meget søvn til os, og vi er ved at være godt udkørte.
Aften forløber således:
Spise aftensmad kl 1730 hvor vi derefter leger lidt inden vi skal i bad,(som han heller ik gider for tiden, så det bliver til hver anden dag) børste tænder og ha nattøj på. Så sidder han hos os i stuen og hygger mens vi ser lidt godnat teletubbies og får lidt mælk, banan, grød eller vand alt efter hvor meget aftensmad han har spist og derefter iseng. så starter balladen.
Det er kun mig der kan lægge ham, når han bliver lagt bliver han puttet med klud og dynen, jeg holder ham i hånden og vi snakker lidt om dagen der er gået, og han er helt rolig, så siger jeg godnat og går, men han begynder staks at råbe "mor kom" igen og igen: Vi er nu nået dertil hvor det tager flere timer at får ham til at sove. Jeg går frem og tilbage med nogle minuters mellemrum og trækker den længere og længere. Han bliver lagt kl 1900 som er et passende tidspunkt for ham.
Hvad er det jeg gør forkert, jeg giver ham alt den trykhed, forståelse og kærlighed. Jeg syntes jeg har prøvet alle levende råd, såsom at sidde og holde i hånd til han er faldet i søver, som så tager endnu længere tid og uanset hvor tungt han sover, vågner han når jeg slipper hans hånd.
Håber du kan hjælpe os med nogle gode råd.
Med venlig hilsen
Muddi