Vejledning om søvnproblemer - 22 mdr.

28. oktober 2009

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Vejledning om søvnproblemer - 22 mdr.

Hej

Vi har nu igen brug for lidt vejledning.

De sidste 2 mdr har Christoffer været meget svær at få til at sove samt har rigtige mange marieter i løbet af natte, så der er ikke meget søvn til os, og vi er ved at være godt udkørte.

Aften forløber således:

Spise aftensmad kl 1730 hvor vi derefter leger lidt inden vi skal i bad,(som han heller ik gider for tiden, så det bliver til hver anden dag) børste tænder og ha nattøj på. Så sidder han hos os i stuen og hygger mens vi ser lidt godnat teletubbies og får lidt mælk, banan, grød eller vand alt efter hvor meget aftensmad han har spist og derefter iseng. så starter balladen.

Det er kun mig der kan lægge ham, når han bliver lagt bliver han puttet med klud og dynen, jeg ...

Annonce

... holder ham i hånden og vi snakker lidt om dagen der er gået, og han er helt rolig, så siger jeg godnat og går, men han begynder staks at råbe "mor kom" igen og igen: Vi er nu nået dertil hvor det tager flere timer at får ham til at sove. Jeg går frem og tilbage med nogle minuters mellemrum og trækker den længere og længere. Han bliver lagt kl 1900 som er et passende tidspunkt for ham.

Hvad er det jeg gør forkert, jeg giver ham alt den trykhed, forståelse og kærlighed. Jeg syntes jeg har prøvet alle levende råd, såsom at sidde og holde i hånd til han er faldet i søver, som så tager endnu længere tid og uanset hvor tungt han sover, vågner han når jeg slipper hans hånd.

Håber du kan hjælpe os med nogle gode råd.
Med venlig hilsen
Muddi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far