Urolig nattesøvn - 2 år, 11 mdr.

6. oktober 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

Urolig nattesøvn - 2 år, 11 mdr.

Kære Helen.

Min søde søn som bliver 3 år lige om lidt, har siden torsdag sidste uge haft en meget urolig nattesøvn.
Han falder i søvn i egen seng, men efter et par timer vågner han klynkende og vil sove mellem os, hvilket vi lader ham gøre, da han absolut ikke vil sove alene igen.

Så ligger han og møver rundt og endelig sover han så.

Det er det samme scenarie til middagsluren. Han sover en times tid og vågner så klynkende og er bare så mega træt. Han er over ½ time om at vågne og vil bare sidde tæt.

Er det alderen normalt at der nu starter en drømmeaktivitet eller er der gang i noget andet?

Jeg vil lige tilføje, at han i tordags startede i børnehave, hvilket ikke var en succes. Vi indså at han er for lille til den verden og har fået lov at blive i vuggestuen til 1.februar 2010.

Vi mener han måske er ...

Annonce

... blevet psykisk påvirket af dette skift, så det måske er dét der spolerer nattesøvnen.

Han har haft mavekneb siden fredag med lidt opkast. Så gik det ok et par dage, men så i går aftes var den gal igen med ondt i maven og et enkelt råb på Ulrik.

Han vælger at sove i sin barnevogn (krybbe) i disse dage. Det virker lidt huleagtigt på ham og der falder ro på. Højst mærkværdigt.

Vi er ved at falde fra hinanden. Jeg skal føde mit 2. barn om en måned og føler mig magtesløs over den følsomhed min søn har lige nu, manglende nattesøvn og være PÅ hele dagen også.

Om dagen er han glad og fræk som sædvanlig og har appetit. men der sker noget til natten..

Vi er lidt urolige over hvad der driller ham og synes det er synd. Han plejer jo at sove som en sten 10-11 timer om natten og mellem 2-3 timer til middag.

Kærligst
Karoline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

Annonce

Viden om børn:

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren