Brev:
Urolig nattesøvn - 2 år, 11 mdr.
6. oktober 2009
Alder:
2 år, 11 mdr.
Urolig nattesøvn - 2 år, 11 mdr.
Kære Helen.
Min søde søn som bliver 3 år lige om lidt, har siden torsdag sidste uge haft en meget urolig nattesøvn.
Han falder i søvn i egen seng, men efter et par timer vågner han klynkende og vil sove mellem os, hvilket vi lader ham gøre, da han absolut ikke vil sove alene igen.
Så ligger han og møver rundt og endelig sover han så.
Det er det samme scenarie til middagsluren. Han sover en times tid og vågner så klynkende og er bare så mega træt. Han er over ½ time om at vågne og vil bare sidde tæt.
Er det alderen normalt at der nu starter en drømmeaktivitet eller er der gang i noget andet?
Jeg vil lige tilføje, at han i tordags startede i børnehave, hvilket ikke var en succes. Vi indså at han er for lille til den verden og har fået lov at blive i vuggestuen til 1.februar 2010.
Vi mener han måske er blevet psykisk påvirket af dette skift, så det måske er dét der spolerer nattesøvnen.
Han har haft mavekneb siden fredag med lidt opkast. Så gik det ok et par dage, men så i går aftes var den gal igen med ondt i maven og et enkelt råb på Ulrik.
Han vælger at sove i sin barnevogn (krybbe) i disse dage. Det virker lidt huleagtigt på ham og der falder ro på. Højst mærkværdigt.
Vi er ved at falde fra hinanden. Jeg skal føde mit 2. barn om en måned og føler mig magtesløs over den følsomhed min søn har lige nu, manglende nattesøvn og være PÅ hele dagen også.
Om dagen er han glad og fræk som sædvanlig og har appetit. men der sker noget til natten..
Vi er lidt urolige over hvad der driller ham og synes det er synd. Han plejer jo at sove som en sten 10-11 timer om natten og mellem 2-3 timer til middag.
Kærligst
Karoline