Brev:
Droppe middagsluren?
23. september 2009
Alder:
2 år, 4 mdr.
Droppe middagsluren?
Kære Helen.
Først 1000 tal for dine tidligere svar - stor service med de link du vedhæftede, tak for det!!
Jeg er i tvivl om hvornår vi skal begynde at tænke på at droppe vores datters middagslur. For tiden sover hun 1 time efter frokost, hvor hun så bliver vækket, så hun KUN sover den time, og det fungerer pt. fint, men mange spørger om hun da ikke snart skal droppe den lur. Jeg ved ikke hvad der er normalt, men jeg har prøvet et par gange, at hun ikke får sin middagslur og så er den sene eftermiddag og aften næsten ikke til at holde ud - hun bliver simpelthen for træt til alt - og spise og lege..... omvendt så kan hun nogle gange være MEGET svær at få til at sove til middag, så derfor tænker jeg hvornår jeg skal tænke "nå hun vil ikke lige sove - så vi dropper det bare..."
Hun sover ca. kl. 20 (alt efter hvor svær hun er til at få til at sove - men som regel tager det mellem 15-30 min) og for tiden får hun lov at sove til hun vågner mellem kl. 6.30-07.00, da jeg har orlov i et par måneder og hun derfor tit hygger hjemme med sin mor :-))
Jeg ser frem til dit svar.
Kærlig hilsen
R