Droppe middagsluren?

23. september 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Droppe middagsluren?

Kære Helen.

Først 1000 tal for dine tidligere svar - stor service med de link du vedhæftede, tak for det!!

Jeg er i tvivl om hvornår vi skal begynde at tænke på at droppe vores datters middagslur. For tiden sover hun 1 time efter frokost, hvor hun så bliver vækket, så hun KUN sover den time, og det fungerer pt. fint, men mange spørger om hun da ikke snart skal droppe den lur. Jeg ved ikke hvad der er normalt, men jeg har prøvet et par gange, at hun ikke får sin middagslur og så er den sene eftermiddag og aften næsten ikke til at holde ud - hun ...

Annonce

... bliver simpelthen for træt til alt - og spise og lege..... omvendt så kan hun nogle gange være MEGET svær at få til at sove til middag, så derfor tænker jeg hvornår jeg skal tænke "nå hun vil ikke lige sove - så vi dropper det bare..."

Hun sover ca. kl. 20 (alt efter hvor svær hun er til at få til at sove - men som regel tager det mellem 15-30 min) og for tiden får hun lov at sove til hun vågner mellem kl. 6.30-07.00, da jeg har orlov i et par måneder og hun derfor tit hygger hjemme med sin mor :-))

Jeg ser frem til dit svar.

Kærlig hilsen
R

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.