Hvad kan vi forvente - søvn

16. september 2009

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Hvad kan vi forvente - søvn

Hej Helle

Vi har som sagt Amanda på 1 år og William på 2 3/4 år.

Skal lige hører omkring nattesøvn og hvad gns. er for hvor mange gange de kan forventes at være vågne.

Amanda vågner gerne et par gange i løbet af natten - enten tabt sut eller tørstig. Der er nætter hvor hun sover helt igennem, men det andet er det vi oplever mest.

Er det som det skal være, eller er der tiltag vi kan gøre for at forbedre dette?

William sover 4 ud af 7 dage helt igennem og de andre 3, der vågner han et til to gange. Primært fordi han drømme ...

Annonce

... meget aktiv og bliver ked af det. Andre gange fordi han er tørstig.

Er det som det skal være, eller er der tiltag vi kan gøre for at forbedre dette?

Skal lige siges, at vi har valgt en lidt utraditionel måde at sove på - vi sover hver for sig, min kære husbond og jeg og med et af hver børn - Det er sådan vi føler, at vi får mest søvn og ligeledes i den tro, at børnene også er mest trygge.

Vi har en tro på at når Amanda er 5 mdr. ældre, så kan vi have dem begge i vores soveværelse, men i hver deres seng.

Venlig hilsen
Sophia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi