Brev:
Hvad kan vi forvente - søvn
16. september 2009
Alder:
13 mdr.
Hvad kan vi forvente - søvn
Hej Helle
Vi har som sagt Amanda på 1 år og William på 2 3/4 år.
Skal lige hører omkring nattesøvn og hvad gns. er for hvor mange gange de kan forventes at være vågne.
Amanda vågner gerne et par gange i løbet af natten - enten tabt sut eller tørstig. Der er nætter hvor hun sover helt igennem, men det andet er det vi oplever mest.
Er det som det skal være, eller er der tiltag vi kan gøre for at forbedre dette?
William sover 4 ud af 7 dage helt igennem og de andre 3, der vågner han et til to gange. Primært fordi han drømme meget aktiv og bliver ked af det. Andre gange fordi han er tørstig.
Skal lige siges, at vi har valgt en lidt utraditionel måde at sove på - vi sover hver for sig, min kære husbond og jeg og med et af hver børn - Det er sådan vi føler, at vi får mest søvn og ligeledes i den tro, at børnene også er mest trygge.
Vi har en tro på at når Amanda er 5 mdr. ældre, så kan vi have dem begge i vores soveværelse, men i hver deres seng.
Venlig hilsen
Sophia