Nulrer mors hår før søvn

2. september 2009

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Nulrer mors hår før søvn

Hej Helen,

Min dreng på nu 13 mdr. har aldrig været god til at falde i søvn eller sove godt - men det er blevet meget bedre de sidste par måneder - og især efter at jeg stoppede amning!

Jeg kom til at kunne lægge ham i seng om aftenen, sidde ved siden af og han faldt i søvn i løbet af 5 til 20 minutter, afhængig af dagen - hvilket er helt fantastisk for mig, efter al det natteroderi i så mange måneder - dog vågner han fortsat nogle gange om natten - men det er jo ingenting!.

Nu har vi været på ferie i nogle uger, og der "brød" vores rejseseng sammen, hvilket betød at jeg hver aften lagde mig med ham på vores seng i sommerhuset og han faldt i søvn efter at have rodet lidt rundt og især efter at have rodet og nulret mit hår! (vi sov så sammen hver nat hele natten).

Han har altid været meget fokuseret på mit hår, holder altid om ...

Annonce

... det og nulre, når jeg bærer ham etc.

Og ja - nu er vi hjemme igen og nu forsøger jeg at komme af med den "ligge-sammen og nulre hår" vane igen, men meget svært!

Jeg er klar over at han har "mit hår" som søvn association, men ved bare ikke hvordan jeg mest smertefrit for ham kommer af med den vane - han vil jo altid have "fri adgang" til mit hår når jeg bærer ham om dagen, så jeg kan jo ikke holder ham helt væk fra det. Da han var ca. 4 mdr og kom i tremmeseng købte jeg en skøn blød bamse - men han er fuldstændig ligeglad med den. Jeg har også forsøgt med sutteklude - men nej - kun mit hår, suk!

Jeg har tænkt på at sy en slags nulreklud med lange frynser i håb om at han kan nulre på det om natten etc.- eller har du en bedre idé!? ... kunne også godt snart tænke mig at en anden kunne lægge ham i seng!!

TAK
Mange hilsner
Lone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder