Brev:
Nulrer mors hår før søvn
2. september 2009
Alder:
13 mdr.
Nulrer mors hår før søvn
Hej Helen,
Min dreng på nu 13 mdr. har aldrig været god til at falde i søvn eller sove godt - men det er blevet meget bedre de sidste par måneder - og især efter at jeg stoppede amning!
Jeg kom til at kunne lægge ham i seng om aftenen, sidde ved siden af og han faldt i søvn i løbet af 5 til 20 minutter, afhængig af dagen - hvilket er helt fantastisk for mig, efter al det natteroderi i så mange måneder - dog vågner han fortsat nogle gange om natten - men det er jo ingenting!.
Nu har vi været på ferie i nogle uger, og der "brød" vores rejseseng sammen, hvilket betød at jeg hver aften lagde mig med ham på vores seng i sommerhuset og han faldt i søvn efter at have rodet lidt rundt og især efter at have rodet og nulret mit hår! (vi sov så sammen hver nat hele natten).
Han har altid været meget fokuseret på mit hår, holder altid om det og nulre, når jeg bærer ham etc.
Og ja - nu er vi hjemme igen og nu forsøger jeg at komme af med den "ligge-sammen og nulre hår" vane igen, men meget svært!
Jeg er klar over at han har "mit hår" som søvn association, men ved bare ikke hvordan jeg mest smertefrit for ham kommer af med den vane - han vil jo altid have "fri adgang" til mit hår når jeg bærer ham om dagen, så jeg kan jo ikke holder ham helt væk fra det. Da han var ca. 4 mdr og kom i tremmeseng købte jeg en skøn blød bamse - men han er fuldstændig ligeglad med den. Jeg har også forsøgt med sutteklude - men nej - kun mit hår, suk!
Jeg har tænkt på at sy en slags nulreklud med lange frynser i håb om at han kan nulre på det om natten etc.- eller har du en bedre idé!? ... kunne også godt snart tænke mig at en anden kunne lægge ham i seng!!
TAK
Mange hilsner
Lone