Lære at falde i søvn alene

13. august 2009

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Lære at falde i søvn alene

Kære Helen,

Vores datter på nu 16 mdr har altid været svær at putte. Vi har haft små perioder, hvor det har gået let, men langt de fleste aftener har det taget hende MEGET lang tid at falde i søvn.

I lang tid har vi nu stået inde hos hende indtil hun er faldet i søvn og det har taget optil 1,5 time og jeg er bare ved at være træt af at bruge så meget af min aften på at putte og, nu er hun også begyndt at vågne mere om natten, hvor vi så skal stå hos hende indtil hun falder i søvn igen.

I aften skulle det så være slut og det starter fint med, at vi putter hende ind i sengen og hun ligger og hygger sig med sin flaske. Herefter rejser hun sig så i sengen og jeg går derind og kan se, at hun er VIRKELIG træt - så hvis jeg stod derinde ville hun måske falde i søvn efter 10 min.

Men så siger jeg godnat og putter hende og går herefter ud - Hun bliver VILDT VILDT ked af det og græder. Jeg lader hende stå max 1 minut inden jeg går derind igen og sådan fortsætter det... INDTIL hun ...

Annonce

... kaster op! Og det er ikke første gang vi har oplevet det. Så herefter skal der jo lige ordnes nogle ting inden hun kan komme i sengen igen og så vælger vi så at stå hos hende til hun falder i søvn. Så det har været til ingen verdens nytte - IGEN!!

What to do?? Vi er ved at være meget frustrerede og det fylder bare rigtig meget. Vi vil jo meget gerne give hende den tryghed hun har behov for, men det er også tidskrævende, at skulle være derinde så lang tid. Og så er der jo også det aspekt i det, at hun skal af med flasken, men den har altid været vigtig ift. at hun skal falde i søvn og falde til ro - hun bruger ikke sut!

Håber du kan give nogle gode råd til, hvad vi kan gøre. Det skal lige nævnes, at hun ved fødslen måtte i kuvøse og få CPAP, da hun ikke trak vejret ordentlig . så hun blev taget fra mig med det samme. Kan det spille en rolle? Og burde hun ikke være så stor nu, at hun burde føle sig tryg?

Håber at høre fra dig snart.

Med venlig hilsen
En lidt frustreret mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os