Brev:
Lære at falde i søvn alene
13. august 2009
Alder:
16 mdr.
Lære at falde i søvn alene
Kære Helen,
Vores datter på nu 16 mdr har altid været svær at putte. Vi har haft små perioder, hvor det har gået let, men langt de fleste aftener har det taget hende MEGET lang tid at falde i søvn.
I lang tid har vi nu stået inde hos hende indtil hun er faldet i søvn og det har taget optil 1,5 time og jeg er bare ved at være træt af at bruge så meget af min aften på at putte og, nu er hun også begyndt at vågne mere om natten, hvor vi så skal stå hos hende indtil hun falder i søvn igen.
I aften skulle det så være slut og det starter fint med, at vi putter hende ind i sengen og hun ligger og hygger sig med sin flaske. Herefter rejser hun sig så i sengen og jeg går derind og kan se, at hun er VIRKELIG træt - så hvis jeg stod derinde ville hun måske falde i søvn efter 10 min.
Men så siger jeg godnat og putter hende og går herefter ud - Hun bliver VILDT VILDT ked af det og græder. Jeg lader hende stå max 1 minut inden jeg går derind igen og sådan fortsætter det... INDTIL hun kaster op! Og det er ikke første gang vi har oplevet det. Så herefter skal der jo lige ordnes nogle ting inden hun kan komme i sengen igen og så vælger vi så at stå hos hende til hun falder i søvn. Så det har været til ingen verdens nytte - IGEN!!
What to do?? Vi er ved at være meget frustrerede og det fylder bare rigtig meget. Vi vil jo meget gerne give hende den tryghed hun har behov for, men det er også tidskrævende, at skulle være derinde så lang tid. Og så er der jo også det aspekt i det, at hun skal af med flasken, men den har altid været vigtig ift. at hun skal falde i søvn og falde til ro - hun bruger ikke sut!
Håber du kan give nogle gode råd til, hvad vi kan gøre. Det skal lige nævnes, at hun ved fødslen måtte i kuvøse og få CPAP, da hun ikke trak vejret ordentlig . så hun blev taget fra mig med det samme. Kan det spille en rolle? Og burde hun ikke være så stor nu, at hun burde føle sig tryg?
Håber at høre fra dig snart.
Med venlig hilsen
En lidt frustreret mor.