Brev:
Ind og ud af juniorseng
21. juli 2009
Alder:
2 år, 5 mdr.
Ind og ud af juniorseng
Kære Helen.
Vi har tidligere skrevet sammen vedr. om vores dreng på snart 2 1 /2 år skulle have en ny stor seng. Det har han nu fået og vi kæmper stadig på 2 1/2 uge.
I starten var han rigtig ked af det og det endte med at han kl. 22 kom med ind i vores seng, faldt i søvn og blev båret ind i sin egen seng hvor han så sov hele natten. Nu er det gået fremad med at han selv falder i søvn i sin egen seng.
men klokken er stadig væk 22 inden han sover.
Han løber frem og tilbage - så vi sidder vagt uden foran hans dør. Vi siger nej du skal i seng og følger ham ind uden at sige noget. han griner når han løber ud, men når først kl. er 22 ender det med at han bliver rigtig træt og ked af det.
Hvad kan vi sige til ham, det hjælper jo ikke rigtig at forklare eller "true" ham med noget?
Han sover ca 1 1/2 til 2 timer om formiddagen. I tremme sengen kunne han også sagtens bruge 1 time på at hygge og lege inden han sov - og det er også fint nok -- bare han ville blive i sin seng / på sit værelse.
Vi må jo bare "kæmpe" videre, men tænker over om der er noget man kan sige til ham - der ville hjælpe.
Tak for de forrige gode råd.
Venlig hilsen
Gitte.