Hvor meget søvn? - 18 mdr.

17. maj 2009

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Hvor meget søvn? - 18 mdr.

Hej Helen!

Mit spørgsmål er kort fortalt, hvor længe sover børn to gange om dagen ??

Min datter mathilde er 18 mdr. Hun går i dagpleje og stortrives, i det hele taget. Nu er det sådan at hun stadigvæk sover en lille time fra ca 8-9 om morgen og er hun ikke lidt gamle til det?

Hendes rytme ser således ud:

Puttes til nat ca 19-19.45 (meget forskelligt hvor længe hun ligger og snakker, græder sjældnet)

Vækkes mellem 5.30-6.00 om morgen (vi har prøvet at lade hende sove til hun vågner, men så vågner hun alligevel ikke senere end 6.30-7 også selvom hun er kommet senere i seng).

Puttes til formiddagslur kl 8 og vækkes ...

Annonce

... kl 9.

middaglur ca 12 - sove efter et 15-30 min og til ca 14-1430.( en sjældent gang til 15-15.30 ) får lov til at sover til hun vågner.

Grunden til at jeg spørger, at pga den første lur bliver jeg nødt til at aflevere hende før otte hver dag, da dp helst vil ha at hun er der senest ni, iforhold til deres dagligdag i dp ( hvilket jeg godt forstår. Men syntes at min tid med hende er så sparsom at jeg gerne ville aflevere hende de dage det er muligt.

Jeg syntes dog ikke at jeg vil lave om på tiderne og holde hende vågen nogle dage, for så at skulle lade hende sove andre dage, bliver det ikke noget rod.??

Venlig hilsen
Lisa

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!