Brev:
Hvor meget søvn? - 18 mdr.
17. maj 2009
Alder:
18 mdr.
Hvor meget søvn? - 18 mdr.
Hej Helen!
Mit spørgsmål er kort fortalt, hvor længe sover børn to gange om dagen ??
Min datter mathilde er 18 mdr. Hun går i dagpleje og stortrives, i det hele taget. Nu er det sådan at hun stadigvæk sover en lille time fra ca 8-9 om morgen og er hun ikke lidt gamle til det?
Hendes rytme ser således ud:
Puttes til nat ca 19-19.45 (meget forskelligt hvor længe hun ligger og snakker, græder sjældnet)
Vækkes mellem 5.30-6.00 om morgen (vi har prøvet at lade hende sove til hun vågner, men så vågner hun alligevel ikke senere end 6.30-7 også selvom hun er kommet senere i seng).
Puttes til formiddagslur kl 8 og vækkes kl 9.
middaglur ca 12 - sove efter et 15-30 min og til ca 14-1430.( en sjældent gang til 15-15.30 ) får lov til at sover til hun vågner.
Grunden til at jeg spørger, at pga den første lur bliver jeg nødt til at aflevere hende før otte hver dag, da dp helst vil ha at hun er der senest ni, iforhold til deres dagligdag i dp ( hvilket jeg godt forstår. Men syntes at min tid med hende er så sparsom at jeg gerne ville aflevere hende de dage det er muligt.
Jeg syntes dog ikke at jeg vil lave om på tiderne og holde hende vågen nogle dage, for så at skulle lade hende sove andre dage, bliver det ikke noget rod.??
Venlig hilsen
Lisa