Brev:
Det bliver værre med den søvn
16. april 2009
Alder:
2 år, 1 mdr.
Det bliver værre med den søvn
Kære Helen
Når jeg kigger på mine breve til dig handler de næsten alle om søvn og jeg må desværre endnu engang henvende mig til dig, for det er ikke blevet bedre, snarere tværtimod!
Emil er nu 25 måneder og en skøn dreng, der er i bevægelse hele tiden, fuld af humor og enormt talende. Han trives derhjemme - allerbedst, hvis han kan være ude og dimse i haven hele tiden. Han elsker at være i vuggestuen og er enormt beskyttende og kærlig overfor de mindre børn, så vi føler os meget heldige. Når de så er sagt, så er søvnen fortsat et problem, nu på tredie år og jeg fatter ikke, at vi fortsat kan klare to krævende jobs og hverdag m.v.
Emil bliver puttet mellem 19 og 19.30. Det går fint med et fast ritual. Derefter vågner han et mellem 4 og 7 gange hver nat, hvor han har brug for hjælp til at sove videre. Det ender altid med, at vi tager ham ind i vores seng. Vi skiftes til at tage ham om natten og den anden sover så i kælderen - ellers kan vi ikke hænge samme.
For en uge siden forsøgte vi os så med metoden fra sovecoach.dk, da vi håbede, at det ville hjælpe på natten, hvis Emil lærte at falde i søvn af sig selv, men det gik helt galt. Han bliver ved med at kravle ud af sengen. Den ene aften holdt jeg op med at tælle, da jeg nåede til 70!!! Hvor han før var glad, når han skulle i seng, græder han nu meget, og han ligger og skælver af fygt, når han bliver lagt ned. Han er i det hele taget blevet meget bange for sovesituationen og det har han ikke været før... så nu er det droppet...
Vi har haft en erfaren sundhedsplejerske på, men hun forelog kiropraktor og at min mand skulle tage ham fast hver nat i en periode, men intet hjalp, så nu er vi ved at give op... forstået sådan, at vi vist må affinde os med at han vågner et utalt af gange og skal have hjælp hver gang...
Jeg ved ikke helt, hvad jeg tror, at du kan skrive, men hvis du kan komme med nogle input eller lignende vil jeg være glad.
Mange hilnser fra
Jeanett