Det bliver værre med den søvn

16. april 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

Det bliver værre med den søvn

Kære Helen

Når jeg kigger på mine breve til dig handler de næsten alle om søvn og jeg må desværre endnu engang henvende mig til dig, for det er ikke blevet bedre, snarere tværtimod!

Emil er nu 25 måneder og en skøn dreng, der er i bevægelse hele tiden, fuld af humor og enormt talende. Han trives derhjemme - allerbedst, hvis han kan være ude og dimse i haven hele tiden. Han elsker at være i vuggestuen og er enormt beskyttende og kærlig overfor de mindre børn, så vi føler os meget heldige. Når de så er sagt, så er søvnen fortsat et problem, nu på tredie år og jeg fatter ikke, at vi fortsat kan klare to krævende jobs og hverdag m.v.

Emil bliver puttet mellem 19 og 19.30. Det går fint med et fast ritual. Derefter vågner han et mellem 4 og 7 gange hver nat, hvor han har brug for hjælp til at sove videre. Det ender altid med, at vi tager ham ind i vores seng. Vi skiftes til at tage ham om natten og den anden sover så i kælderen - ellers kan vi ikke hænge ...

Annonce

... samme.

For en uge siden forsøgte vi os så med metoden fra sovecoach.dk, da vi håbede, at det ville hjælpe på natten, hvis Emil lærte at falde i søvn af sig selv, men det gik helt galt. Han bliver ved med at kravle ud af sengen. Den ene aften holdt jeg op med at tælle, da jeg nåede til 70!!! Hvor han før var glad, når han skulle i seng, græder han nu meget, og han ligger og skælver af fygt, når han bliver lagt ned. Han er i det hele taget blevet meget bange for sovesituationen og det har han ikke været før... så nu er det droppet...

Vi har haft en erfaren sundhedsplejerske på, men hun forelog kiropraktor og at min mand skulle tage ham fast hver nat i en periode, men intet hjalp, så nu er vi ved at give op... forstået sådan, at vi vist må affinde os med at han vågner et utalt af gange og skal have hjælp hver gang...

Jeg ved ikke helt, hvad jeg tror, at du kan skrive, men hvis du kan komme med nogle input eller lignende vil jeg være glad.

Mange hilnser fra
Jeanett

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Uld til børn

En gammel tommelfingerregel lyder, at alle de måneder, som ender på "r", kan uld være en fordel - det vil sige september, oktober, november, december, januar og februar.

Uld har mange fordele:

- Det har blandt andet en rigtig god isoleringsevne, så det hjælper dit barn med at holde sig varm. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft, og det gør, at ulden isolerer rigtig godt.

- Det kan absorbere 30-40 procent af sin egen vægt i væske. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os