Søvn, søvn, søvn

6. april 2009

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Søvn, søvn, søvn

Hej Helen.

Sammenhængende SØVN!

Anna er nu 13 måneder og er en glad velfungerende, temperamentsfuld ung dame.

Problemet er at hun aldrig rigtig har sovet igennem. Hun har siden hun var 8 måneder selv faldet i søvn. En flaske og så op i kassen og så sover hun. SKØNT!

Men så ved 3-4 tiden (nogen gange før) så har vi balladen. Hun vågner - får en sut - nogengange sover hun 30 min til, men ellers så begynder hun at skrige. Skrige helt hysterisk og hjerteskærende. Vi var egentlig trappet ud af flaske om natten, men det er det eneste der kan få hende til at falde til ro. I går besluttede vi at hun ikke skulle have den, men hun skreg i 2 timer. Så ...

Annonce

... fik hun flaske og så gik hun omkuld.

Hun spiser fint i løbet af dagen. Ikke altid så meget til aften, men får altid tilbudt lidt grøntsagsbolle med smør inden sengetid som hun tager imod.

Hun går i seng kl 19.30 og vågner helt til en ny dag ca. kl. 7.
Hun sover i vuggestuen fra ca. 12-14.30.

Hun har aldrig kunnet sove igennem - sådan stabilt - og spørgsmålet er nu hvordan fan vi lærer hende det? Hun er ikke helt trappet ud af "godnatflasken". Og vi ved godt at hun ikke burde få en om natten, men hun er utrøstelig og vi føler alt er prøvet. Selv at lade hende være, men hun falder altså ikke søvn af den grund.

HJÆLP!

Kærlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre