Brev:
Søvn, søvn, søvn
6. april 2009
Alder:
13 mdr.
Søvn, søvn, søvn
Hej Helen.
Sammenhængende SØVN!
Anna er nu 13 måneder og er en glad velfungerende, temperamentsfuld ung dame.
Problemet er at hun aldrig rigtig har sovet igennem. Hun har siden hun var 8 måneder selv faldet i søvn. En flaske og så op i kassen og så sover hun. SKØNT!
Men så ved 3-4 tiden (nogen gange før) så har vi balladen. Hun vågner - får en sut - nogengange sover hun 30 min til, men ellers så begynder hun at skrige. Skrige helt hysterisk og hjerteskærende. Vi var egentlig trappet ud af flaske om natten, men det er det eneste der kan få hende til at falde til ro. I går besluttede vi at hun ikke skulle have den, men hun skreg i 2 timer. Så fik hun flaske og så gik hun omkuld.
Hun spiser fint i løbet af dagen. Ikke altid så meget til aften, men får altid tilbudt lidt grøntsagsbolle med smør inden sengetid som hun tager imod.
Hun går i seng kl 19.30 og vågner helt til en ny dag ca. kl. 7.
Hun sover i vuggestuen fra ca. 12-14.30.
Hun har aldrig kunnet sove igennem - sådan stabilt - og spørgsmålet er nu hvordan fan vi lærer hende det? Hun er ikke helt trappet ud af "godnatflasken". Og vi ved godt at hun ikke burde få en om natten, men hun er utrøstelig og vi føler alt er prøvet. Selv at lade hende være, men hun falder altså ikke søvn af den grund.
HJÆLP!
Kærlig hilsen
Louise