Brev:
Må børn bare ikke sove på siden?
3. maj 2004
Alder:
3 mdr.
Må børn bare ikke sove på siden?
Min søn på 3 1/2 måned er begyndt at få et fladt baghoved. Jeg ved selvfølgelig godt, at det anbefales at børn sover på ryggen, og at man om dagen skal lægge ham på maven. Problemet er bare, at han simpelthen ikke vil ligge på maven. Jeg synes jeg har prøvet alt. Selv ikke når han ligger på min mave, bryder han sig om det. Han bliver helt utrøstelig, så derfor har jeg det ikke godt med at "tvinge" ham.
Da jeg fik min 1. søn, som i dag er ni år, blev det anbefalet at lægge ham på skiftevis højre og venstre side. Er der andre grunde, end at der er fare for, at han triller om på maven, til at det anbefales at sove på ryggen?
På forhånd tak.