Brev:
Søvn - sover meget lidt
27. marts 2009
Alder:
3 mdr.
Søvn - sover meget lidt
Kære Helen
Vi har en 3 mdr. gammel dreng. Vi har store problemer med at få ham til at sove, især om natten, der vågner han mellem 3 til 4 gange, det er som om han er bange for at sove. Han skriger hver gang han bliver træt og vi putter ham. Det tager alt fra 10 min til 1 time. Når han endelig falder i søvn, så sover han 2 timer hvis vi er heldige.
Det skal siges at vi har også problemer med at få ham til at spise, så jeg er stoppet med at amme, han spiser nu så optimalt som han kan, han får beriget mad. Vi har været indlagt med ham da han var 9 uger gammel på Hvidovre Hospital og her sagde de, at grunden til han har problemer med at spise, er fordi han føler han bliver kvalt, han får kvalme fornemmelser når han fik mit bryst i munden.
Når han får sutteflakse så suger han utrolig meget luft med. Vi giver han laktulose 2 x 5ml om dagen, så hans afføring er normal, han klynker kun lidt når han skal lave stort. Han blev forkælet dagen efter sin ankomst til verden.
Det der bekymre os mest er, at han ikke vil sove. Han sover 10 timer hvis vi som sagt er heldige. jeg har svært ved at være der for ham når jeg selv er træt, jeg har været utrolig svimmel på det sidste og er bange for at jeg skal falde om med ham i armene.
Vi syntes at dette har været 3 meget lange månder og ville ønske at han ville være "normal".
Mange hilsener
Louise og Kristian