Brev:
Søvn søvn, åh giv mig søvn
1. februar 2009
Alder:
16 mdr.
Søvn søvn, åh giv mig søvn
Hej Helen...
Tusind tak for tidligere svar. Nu prøver jeg om du evt kan hjælpe igen.
Lauge er efterhånden blevet 16 mdr. Han trives. han går og siger en masse ord. Så det er dejligt. MEN.......
Han sover stadig frygtelig dårligt. Han sover fint henne i dagplejen. Mellem to til tre timer hver dag. Og alt efter hvor tidligt han står op får han en formiddagslur.
Jeg har længe prøvet at komme af med flaskerne. Og det gik også fint en overgang. Men han er begyndt ikke at ville spise aftensmad. Ligemeget hvad jeg serverer. Vi spiser som regel kl seks. Så kommer han i bad og så bliver han puttet omkring kl syv. Så vågner han mellem kl fire og halv seks.
Han falder i søvn af sig selv på hans eget værelse. Så det fungerer fint. Men for tiden vågner han ca hver anden time. Og kl tre giver jeg efter og giver ham en flaske vælling. Ellers bliver han ved med at skrige. Jeg har prøvet at vænne ham af med flasken og det gik også fint indtil han begyndte at nægte at spise om aftenen. Dette stod på i tre uger indtil jeg som sagt gav efter. Jeg er alene med ham og har ingen der kan tage over ind i mellem. Og jeg er altså ved at være derude hvor jeg ikke kan hænge sammen mere.
Det sammenlagt med at han græder/er hys er uoverskueligt. Har læst at det er deres manglende sprog der gør at de bliver frustrerede fordi de ikke kan sige hvad de vil. Men puha det er hårdt.
Det jeg så ikke forstår er at når han er hos hans far hveranden weekend, kan han holde sig vågen til otte halv ni og så sove igennem til syv halv otte?
Det skal så nævnes at Lauge altid har haft problemer med hans afføring. Før fik han laktulose. Og nu får han i samråd med lægen så microlax i stedet.
Har du nogen foreslag til hvad jeg evt kan gøre.